روزبازار گردشگری و صنایع دستی

نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی همدان به خط پایان رسید. نمایشگاهی که می توانست فرصتی باشد برای گردشگری همدان، فرصتی شد برای فروشندگان محترمی که به دعوت بازاریابان سازمان نمایشگاه های استان همدان غرفه ای را اجاره کرده بودند و با شور و شوق دنبال فروش تولیدات خوشمزه خود بودند. البته این نمایشگاه از صنایع […]

نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی همدان به خط پایان رسید.
نمایشگاهی که می توانست فرصتی باشد برای گردشگری همدان، فرصتی شد برای فروشندگان محترمی که به دعوت بازاریابان سازمان نمایشگاه های استان همدان غرفه ای را اجاره کرده بودند و با شور و شوق دنبال فروش تولیدات خوشمزه خود بودند.
البته این نمایشگاه از صنایع دستی هم بی بهره نبود، غرفه صنایع دستی ساخت کشور دوست و برادر بازار ایران، چین که با حداقل قیمت خیال بازدیدکنندگان را راحت کردند که انگار صنایع دستی ما هم در برابر محصولات چینی جایی ندارند. اما ای کاش نمایشگاه داران خیال خود را راحت می کردند و نام فروشگاه سوغاتی غذایی را بر آن می گذاشتند و حداقل ذهن بیننده را آماده دیدن غرفه های فروش انواع و اقسام خوراکی ها می کردند. اما چه باید کرد؟
نخست باید به تمام این بزرگواران خسته نباشید جانانه ای گفت زیرا برگزاری نمایشگاهی با این کیفیت زحمت بسیاری را می طلبد که حتی در پایتخت کشور هم از عهده آن برنمی آیند. اما ای کاش برای نمایشگاهی با این عنوان یک نامه چند خطی از سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی همدان به سرتاسر ایران نمابر می شد مبنی بر اینکه همدان میزبان شماست. همچنین می شد برای بخش بین المللی هم همان نمابر را به سفارتخانه های پنجاه کشور ارسال کرد تا در این چند روز نمایشگاه از جای جای ایران و کشورهای مختلف دنیا به همدان بیایند تا در بخشی از نمایشگاه نشستهای جنبی بهره برداری از فرصتهای گردشگری و صنایع دستی شهر و استان همدان برگزار شود.
اما حیف و صد حیف که انگار الگوی ما در برگزاری نمایشگاه روزبازارهای سطح شهر هستند نه نمایشگاه های بین المللی.
لطفا اگر تصمیم دارید همدان ۲۰۱۸ را این گونه برگزار کنید از همین الان صادقانه اعلام کنید.
یاداشت از: مجیر خضریان