رونمایی از نمایش رادیویی «حبیب حرم»

فرهنگ و هنر: در جشنواره ملی خاطره‌نویسی ویژه شهید همدانی از نمایش رادیویی حبیب حرم رونمایی شد. به گزارش “فردای همدان”، حمید حسام خالق کتاب خداحافظ سالار در خصوص شهید همدانی، ۲۵ بهمن‌ماه در جشنواره ملی خاطره‌نویسی ویژه شهید حسین همدانی در سالن ابن سینا اظهار کرد: شهید همدانی از سال ۵۴ تا روز آخری […]

فرهنگ و هنر: در جشنواره ملی خاطره‌نویسی ویژه شهید همدانی از نمایش رادیویی حبیب حرم رونمایی شد.

به گزارش “فردای همدان”، حمید حسام خالق کتاب خداحافظ سالار در خصوص شهید همدانی، ۲۵ بهمن‌ماه در جشنواره ملی خاطره‌نویسی ویژه شهید حسین همدانی در سالن ابن سینا اظهار کرد: شهید همدانی از سال ۵۴ تا روز آخری که در حلب به شهادت رسید برای این انقلاب جنگید و ایستادگی کرد، شهادتش در مسیر قافله سالار و حضرت زینب( س) بود.

 

حسام در ادامه با اشاره به اینکه چهلم شهید همدانی نیز با اربعین حسینی مصادف شد، گفت: عدد ۴۰ در معارف ما عدد کمال است از بداعت آفرینش که در حدیث قدسی می‌گوید« گل آدم را در ۴۰ روز سرشتم» آدمی که قرار است صفی الله باشد. زیبایی این حدیث بیانگر اهمیت عدد ۴۰ است.

 

وی با تاکید بر اینکه پیام شهادت شهید همدانی این بود که باز هم می‌شود به یاران خدا رسید و مسیرش مسیر اربعین است، بیان کرد: تنها کسی که در مسیر چهل ساله‌ انقلاب یک روز عقب نکشید و رفیع‌تر الوند استوار ماند شهید حسین همدانی بود اگر جهاد چهل ساله‌ ایشان را مرور کنیم شاهد سلوک عجیبی در این مدت خواهیم بود.

 

وی در ادامه اظهار کرد: در راه‌های آزاد شده‌ خرمشهر نیز جای پاهای تاول زده‌ی شهید همدانی دیده می‌شود کسی که در عملیات والفجر ۲ مورد اصابت ترکش قرار گرفت اما هرگز ادعای جانبازی نکرد، کسی که شاید اگر در عملیات مرصاد نبود امنیت امروز ایران هم نبود حضور درخشان ایشان در اتفاقات سال۸۸ از وقوع فجایعی عظیم جلوگیری کرد.

 

حسام با اشاره به اینکه فخر بزرگ جهان اسلام، سردار سلیمانی نیز ایشان را حبیب حرم نامیدند، بیان کرد: اولین گزینه‌ اعزام به سوریه ایشان بودند و زمانی حضور پیدا کردند که گروه‌های تروریستی و تکفیری تا پشت کاخ ریاست جمهوری رسیده بودند قطعا کسی باید برای دفاع می‌رفت که بسیج را تجربه کرده باشد کسی که توان الحاق توانایی‌های مردمی را داشته باشد.

 

گفتنی است؛ نفرات برگزیده در این جشنواره عبارتند از: سعید بادامی، محمد تاجیک، زهرا حسینی، بهروز گودرزی و در نهایت از علی اصغر صمیمی بخاطر بیشترین آثار ارسالی تقدیر شد.

 

همچنین در جشنواره ملی خاطره‌نویسی ویژه شهید همدانی از نمایش رادیویی حبیب حرم رونمایی شد.

انتهای پیام/