انتخاب مشاور جوان نبايد براي زينت باشد/ احزاب موسمی نباشند

گرو سیاست: معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار همدان گفت: انتخاب مشاور جوان نبايد براي زينت باشد بلکه بايد از ايده، فکر و انديشه آنها براي پيشبرد برنامه هاي به طور واقعي بهره گرفت. به گزارش “فردای همدان”، سيد سعيد شاهرخي در شوراي اداري شهرستان همدان اظهار کرد: از احزاب و تشکل هاي سياسي انتطار […]

گرو سیاست: معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار همدان گفت: انتخاب مشاور جوان نبايد براي زينت باشد بلکه بايد از ايده، فکر و انديشه آنها براي پيشبرد برنامه هاي به طور واقعي بهره گرفت.

به گزارش “فردای همدان”، سيد سعيد شاهرخي در شوراي اداري شهرستان همدان اظهار کرد: از احزاب و تشکل هاي سياسي انتطار مي رود با تعامل و همدلي و بالا بردن آستانه تحمل، ظرفيت شنيدن سخنان يکديگر را داشته باشند.

 

وي تاکيد کرد: احزاب بايد داراي بدنه قوي باشند و با جامعه و مردم ارتباط و تعامل مثبت داشته باشند، نه اينکه موسمي باشند و تنها در زمان انتخابات بروز و ظهور پيدا کنند.

 

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري همدان گفت: هيچ تريبون و دربي بر روي فعالان سياسي اين استان بسته نمي شود و از احزاب و تشکل هاي سياسي انتظار مي رود با تعامل و بالا بردن آستانه تحمل، ظرفيت شنيدن سخنان يکديگر را داشته باشند.

 

شاهرخي بيان کرد: مجموعه سياسي استان از تشکل هاي دانشجويي در چارچوب قانون حمايت مي کند چراکه اين دولت معتقد است بايد فضاي بانشاط در دانشگاه ها حاکم باشد.

 

وي گفت: 16 آذر برگرفته از حرکت و جنبش دانشجويي در سال 32 است و اين روز سرآغازي بر مشاهده ويژگي هاي منحصر به فرد در حرکت هاي دانشجويي شد.

 

وي يادآوري کرد: استکبار که خود را پيروز ميدان مي دانست اقدام به اعزام نيکسون به ايران کرد، اما دانشجويان با اعتراض به اين حضور و بازگشت استکبار به ايران، جان خود را فدا کردند و اين اعتراض ها مبداء بسياري از تحولات شد.

 

معاون استاندار همدان ادامه داد: با برنامه ريزي خوب دانشگاه، هم اينک شاهد يک فضاي باز و بانشاط و همراه با تعامل در دانشگاه هاي استان و کشور هستيم.

 

شاهرخي افزود: مهمترين و بارزترين ويژگي حرکت دانشجويي، آزاد انديشي، حق طلبي و استکبار ستيزي است و امروز اين اهداف را در حرکات دانشجويان شاهد هستيم.

 

وي بيان کرد: حمايت از سازمان هاي مردم نهاد در حوزه اجتماعي مدنظر است تا فرصت حضور مردم در تمامي عرصه ها فراهم شود.

 

معاون سياسي امنيتي استانداري همدان اظهار کرد: بايد در راستاي توجه به جوانان همه فرمانداران و مديران اجرايي مشاوران جوانان داشته باشند.

 

شاهرخي افزود: انتخاب مشاور جوان نبايد براي زينت باشد بلکه بايد از ايده، فکر و انديشه آنها براي پيشبرد برنامه هاي به طور واقعي بهره گرفت.

 

وي اضافه کرد: بهترين راهکار براي پيشبرد مسائل اجتماعي، توجه به بانوان است چون 50 درصد جمعيت را تشکيل مي دهند.

 

وي تاکيد کرد: فرمانداران و مديران اجرايي در رده هاي مختلف مديريتي بايد از توان بانوان استفاده کنند چون اين اقدامات موجب ارتقاي سرمايه هاي اجتماعي مي شود.

 

معاون استاندار همدان همچنين خواستار توجه مسئولان به توان و ظرفيت رسانه هاي مکتوب شد و اظهارکرد: افزايش تعامل با رسانه زمينه را براي استفاده از اين ظرفيت به عنوان پلي قوي براي انتقال خدمات صورت گرفته فراهم مي کند.

 

شاهرخي اضافه کرد: رسانه ها زواياي پنهان را با هنرمندي منعکس کرده و مي توانند خواسته ها و مطالبات مردم را به مسئولان منتقل کنند.

 

وي درباره ضرورت توجه به سرمايه هاي اجتماعي بيان کرد: نقش و اهميت حضور مردم در صحنه هاي مختلف بسيار موثر است و اين نقش را قانون اساسي و جمهوري اسلامي براي مردم قايل شده است.

 

وي افزود: برگترين سرمايه نظام اسلامي، سرمايه هاي اجتماعي است و هر چقدر تعامل مسئولان با مردم بيشتر شود اين سرمايه اجتماعي تقويت مي شود.

 

معاون استاندار همدان گفت: هر چقدر تعامل بين نمايندگان مردم و مسئولان بيشتر شود هم افزايي افزايش يافته و به اهداف ترسيم شده زودتر دست مي يابيم.

 

شاهرخي بيان کرد: دولت تدبير و اميد در شرايط سختي کار خود را آغاز کرد، بگونه اي که در عرصه سياست خارجي دروغ پردازي ها موجب شکل گيري اجماع ناحق کشورهاي قدرتمند عليه ايران شده بود.

 

وي ادامه داد: آنها با ترويج ايران هراسي در جهان، در صدد ايجاد مسيري دشوار براي مراودات بيروني ملت ايران بودند در عرصه داخلي نيز به علت بروز واگرايي، وقتي که بايد در خدمت مردم باشد به تنش آفريني صرف شد.

 

معاون استاندار همدان اضافه کرد: دولت تدبير و اميد در چنين شرايط سختي در حوزه خارجي سياست تعامل عزتمندانه را در پيش گرفت و توفيقات خوبي نيز حاصل شد.

 

شاهرخي افزود: در عرصه داخلي، کشور بايد با تدبير و عقلانيت اداره مي شد که با همگرايي ايجاد شده، از شرايط سخت عبور کرديم، هر چند عده اي با افراط و تفريط دنبال ايجاد تنش بودند.

 

وي اضافه کرد: اولويت هاي جدي اين دولت بهبود معيشت مردم، ايجاد اشتعال و صيانت از اشتغال ايجاد شده است که در همدان کارهاي بزرگي شده که نمونه آن بازگشت 300 واحد صنعتي تعطيل به چرخ توليد است.

انتهای پیام/