«بز بازیگوش» در جشنواره تئاتر کودک‌و‌نوجوان به صحنه می‌رود

گروه فرهنگ و هنر: «بز بازیگوش» آذربایجان در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به صحنه می‌رود. به گزارش “فردای همدان”، «بز بازیگوش» از جمهوری آذربایجان از جمله نمایش‌هایی است که در بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به صحنه می‌رود. به گزارش روابط عمومی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک […]

گروه فرهنگ و هنر: «بز بازیگوش» آذربایجان در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به صحنه می‌رود.

به گزارش “فردای همدان”، «بز بازیگوش» از جمهوری آذربایجان از جمله نمایش‌هایی است که در بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به صحنه می‌رود. به گزارش روابط عمومی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، این نمایش روز دوشنبه ١٣ آذر ماه در سه نوبت ١٠ ، ١٥ و ١٧:٣٠ در تالار فجر همدان به صحنه می‌رود.

نمایش «بز بازیگوش» محصول کمپانی تئاتر نمایشی محلی لانکاران به کارگردانی بهرام عثمانوف است و در خلاصه داستان آن آمده است: «بز کوچکی روبروی تماشاگران می‌چرخد و از آنان طلب بخشش دارد! »

همچنین در توضیح داستان این نمایش آمده است: «نمایشنامه درباره ناقلا بودن و دروغگویی بز است. او صاحب خود را خسته می‌کند. صاحبش تصمیم می‌گیرد بز را بفروشد و همین کار را انجام می‌دهد. صاحب جدید، به بز توجه مخصوصی می‌کند اما بز دروغگویی را کنار نمی‌گذارد و …»

عوامل اجرایی این نمایش که مدت زمان اجرای آن ٥٥ دقیقه است، به شرح زیر هستند: نویسنده: پروین نورعیوا، کارگردان: بهرام عثمانوف

بازیگران: اِمین فرض اُلای اُف، نیفتولا عسکراُف، صیاد علی‌اُف، گیزیلگول گلی‌اُف، تارانا فرج اُف، ابوالفض آخونداُف، آلکر گلی‌اُف، نظامی گوربان‌اُف، پروانا حسن‌اُف، اِمیل عسکراُف، طراح نور: ایلهام بایرام‌اُف ، محصول کشور آذربایجان.

 

همچنین در معرفی کارگردان این اثر نمایشی آمده است:

 

بهرام مجید اُغلو عثمانوف

بهرام مجید اُغلو عثمان‌اُف در سال ١٩٨٥ به دنیا آمد. او فارغ التحصیل رشته کارگردانی از موسسه هنر محلی آذربایجان به نام علی‌اُف است.  از آثار او می توان به نمایش‌های بر سر این دنیا چه می‌آید، تنبیه بدون تنبیه، لحظه انتقام، قرا قویونلوها و آق قویونلوها، خانه قدیمی، زن ثروتمند، مِسِنات، پیروزی اِدیرن، شاه لیر، اُدیپ شهریار، ماه مارچِ پامپی به سوی قفقاز و… اشاره کرد. او در اجراهای خود از صحنه‌های جذاب استفاده کرده است. بهرام عثمان اُف در هنزهای نمایشی محلی «فوزولی» آثار متعددی از جمله پسران عاقل(وی. شاکشین) اولین ماه اسب (آر. نوروز اُف) را اجرا کرده است.

بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودکو نوجوان همدان با دبیری مریم کاظمی دهم تا پانزدهم آذر ماه در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/