«داستان کریستال» و «مینیاتور»؛ آغازگر نمایش‌های خارجی جشنواره تئاتر کودک‌و‌نوجوان

گروه فرهنگ و هنر: با اجرای دو نمایش «داستان کریستال» از کشور روسیه و «مینیاتور» از فرانسه، اجرای آثار خارجی بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان آغاز می‌شود. به گزارش “فردای همدان”، هر دو نمایش روز شنبه ١١ آذر ماه به صحنه می‌روند و نخستین نمایش‌هایی هستند که در بخش مسابقه بین‌الملل این […]

گروه فرهنگ و هنر: با اجرای دو نمایش «داستان کریستال» از کشور روسیه و «مینیاتور» از فرانسه، اجرای آثار خارجی بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان آغاز می‌شود.

به گزارش “فردای همدان”، هر دو نمایش روز شنبه ١١ آذر ماه به صحنه می‌روند و نخستین نمایش‌هایی هستند که در بخش مسابقه بین‌الملل این دوره از جشنواره اجرا می‌شوند.

نمایش «داستان کریستال» از کشور روسیه نوشته اِوا پتروسکا است که با کارگردانی ویکتور دراگون به صحنه می‌رود.

این نمایش روایت یک تئاتر جادویی از داستان «سیندرلا» است، که به شکل شناخته شده در نمایش اجرا می‌شود. در این جا هنرمند با تئاترِ اشیاء مواجه است، عروسک‌ها همه چیز هستند؛ از مبلمان آنتیک تا کابینت‌ها، جعبه‌ها، حباب‌ها و…

این نمایش محصولی از کمپانی« تریلیکا» است که گروه اجراکننده آن به شرح زیر هستند:

نویسنده: اِوا پتروسکا، کارگردان: ویکتور دراگون، طراح تولید: یولیا اسکوراتوا، آهنگساز: اسنیگل دیکجووت،

نقاش: سوتلانا باندلتووا، محصول کشور: روسیه.

در معرفی کارگردان این نمایش آمده است:

ویکتور دراگون متولد ٢٢ ماه ژوئن سال ١٩٦٤ در ویلنوس روسیه است. او فارغ‌التحصیل رشته بازیگری سینما و تئاتر است. وی عضو انجمن مبتکران و همچنین عضو سازمان بین المللی یونیما است. مدیریت بخش هنری تئاتر(تریلیکا) مسکو، شرکت در جشنواره‌های متعدد بین‌المللی تئاتر از جمله جشنواره بین‌المللی عروسکی(تعطیلات مسکو) و… از دیگر فعالیت‌های اوست. نمایش‌های (داستان قهرمان- شیر معجزه آسا) تولد (نمایش کریسمس) من، گنومیک و لِزومی (نمایش عروسکی در مورد دوستی و محبت) داستان خرگوش صحرایی که منتظر سال نو بود (اجرای کریسمس برای کودکان) و… را در کسوت کارگردان اجرا کرده است. از دیگر کارهای او می‌توان به مدیریت انجمن بین‌المللی عروسک‌گردانان سرگردان و… اشاره کرد.

نمایش «داستان کریستال» که مدت زمان اجرای آن٤٠ دقیقه است، روز شنبه ١١ آذر ماه در سه نوبت ١٠، ١٥ و ١٧:٣٠در پلاتو مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینا روی صحنه می‌رود.

همچنین نمایش «مینیاتور» از کشور فرانسه دیگر نمایشی است که در همین روز به صحنه می‌رود.

این نمایش که نوشته و کار کریستوف تیبالت است، روایت داستان یک فاتح جوان یونانی است که به شکل داوطلبانه با یک حیوان ترسناک روبه‌ رو می‌شود. موجود ترسناک در عمق یک پلکان مارپیچ زندگی می‌کند. این حیوان ترسناک هر سال از پادشاه مینوس، پادشاه کرت از دریای اژه و پادشاه آتن می‌خواهد که برای جلوگیری از جنگ، یک نفر را قربانی کند و…

نمایش «مینیاتور» محصولی از کمپانی تئاتر کریزو است و عوامل اجرایی آن به شرح زیر هستند:

نویسنده و کارگردان: کریستوف تیبالت، بازیگران: کریستوف تیبالت، لارنت داپونت، آیمی لیبالور،  محصول کشور: فرانسه.

در معرفی کارگردان آن آمده است:

کریستوف دیبالت در سال ١٩٨٧ وارد حوزه هنرهای نمایشی شد و سال ١٩٩٥ به عنوان کارگردان و بازیگر شناخته شد. او در سال ٢٠٠٣ کمپانی تئاتر کریزو را تاسیس کرد و ١٢ نمایش از جمله آثار چخوف، هومر، گولدونی، ژان کوکتو، ژول ورن، مولیر، ویکتور هوگو و …را اجرا کرد. او جوایز متعددی از جشنواره‌های میامی، نیویورک، فرانسه، آلمان و…را دریافت کرده است. وی کارگردانی است که دوست دارد با گروه های نوگرا و منتقد در جشنواره‌های دائمی و بدون زمان کار کند. به قول او، آینده‌گرایی در زمان حال، برای رسیدن به اهداف همیشه روشن و ساختن آینده است.

نمایش «مینیاتور» که مدت زمان اجرای آن ٣٥ دقیقه است، روز شنبه ١١ آذر ماه در سه نوبت ١٠، ١٥ و ١٧:٣٠ در پلاتو مجتمع فرهنگی سینمایی شهید اوینی به صحنه می‌رود.

بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری مریم کاظمی از ١٠ تا ١٥ آذر ماه در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/