ثبت 8 وقف جدید در شهرستان ملایر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر، از ثبت 8 وقف جدید در ایام دهه وقف در این شهرستان خبرداد و گفت: در سال جاری 7 وقف در این شهرستان به ثبت رسیده بود. به گزارش “فردای همدان”، حجت الاسلام ابوذر عباسی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا آغاز دهه وقف 7 وقف […]

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر، از ثبت 8 وقف جدید در ایام دهه وقف در این شهرستان خبرداد و گفت: در سال جاری 7 وقف در این شهرستان به ثبت رسیده بود.

به گزارش “فردای همدان”، حجت الاسلام ابوذر عباسی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا آغاز دهه وقف 7 وقف در زمینه های ساخت مساجد، حسینیه، روضه خوانی و …. به ثبت رسیده است.

وی افزود: همچنین در ایام دهه وقف 8 وقف دیگر شامل مغازه و منزل مسکونی به ثبت رسیده که موقوفات شخصیت مستقل داشته و باید درآمد موقوفات در طبق نیت واقف هزینه شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر با اشاره به موقوفه بودن 63 درصد از اراضی ملایر، این شهرستان را شهر واقفان خیراندیش عنوان کرد و ابراز داشت: ملایر از نظر موقوفات جایگاه برتر استان و جایگاه ویژه‌ای در کشور به خود اختصاص داده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر خاطرنشان کرد: وقتی به قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) در مورد تأثیرات وقف رجوع می‌کنیم، اهمیت سنت حسنه وقف دوچندان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از آیات متعددی می‌توان وقف را به عنوان یکی از مصادیق بارز اعمال صالحه یا باقیات‌الصالحات معرفی کرد، گفت:‌ پیامبر گرامی اسلام(ص)، نه تنها به سنت حسنه وقف توجه زیادی داشتند بلکه با آینده‌نگری و تامین منافع و مصالح مسلمین به طور عملی به دیگران سنت نیکوی وقف را آموزش می‌دادند.

انتهای پیام/