شهرک سبزي کاري در شهرستان همدان تاسيس مي شود

گروه اقتصاد: فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه شهرک سبزي کاري در شهرستان همدان تاسيس مي شود، گفت: همدان مي تواند پايلوت توليد و بسته بندي بهداشتي و ارگانيک سبزي کشور شود. به گزارش “فردای همدان”، علي تعالي در کارگروه توسعه اقتصادي بخش کشاورزي شهرستان همدان ضمن آرزوي قبولي طاعات و عزاداري ها در ايام […]

گروه اقتصاد: فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه شهرک سبزي کاري در شهرستان همدان تاسيس مي شود، گفت: همدان مي تواند پايلوت توليد و بسته بندي بهداشتي و ارگانيک سبزي کشور شود.

به گزارش “فردای همدان”، علي تعالي در کارگروه توسعه اقتصادي بخش کشاورزي شهرستان همدان ضمن آرزوي قبولي طاعات و عزاداري ها در ايام محرم و صفر ، حلول ماه ربيع الاول را تبريک گفت .

فرماندار شهرستان همدان اظهار کرد : از 95 هکتار زمين هاي زير کشت سبزي در شهر همدان 50 هکتار آن از آب سالم و بهداشتي و بقيه از آبهاي آلوده به فاضلاب و فاضلاب استفاده مي کنند .

وي آموزش مستمر سبزي کاران شهرستان همدان را ضروري دانست و افزود : استفاده ناآگاهانه از زمان و ميزان مصرف سموم و کود هاي کشاورزي در توليدات سيفي و سبزيجات ساماندهي مي شود .

تعالي از تاسيس شهرک سبزي کاري شهرستان همدان تا سال آتي خبر داد و بيان کرد : با تدبير در کار مي شود خدمتي ارزنده و ماندگار را در ايجاد شهرک سبزي کاري با برندي استاندارد در شهرستان با حوزه توزيع استاني و کشوري ايجاد کرد.

فرماندار شهرستان همدان افزود : بهره مندي شهرستان همدان از سيستم شبکه فاضلاب شهري مي تواند بازدارنده و محرکي خوب براي توليد محصولات بهداشتي شود .

اين مقام مسئول عنوان کرد : شناسايي سبزي کاران ، زمين هاي آلوده به فاضلاب ، برخورد با مصرف کنندگان آب غير بهداشتي، اخذ و تخصيص سهميه آب از منابع شهرستان از جمله اقدامات انجام شده در بخش کشاورزي مي باشد.

وي افزود: کشت سبزي بايد بر پايه اصول علمي ، بهداشتي و مکانيزه صورت گرفته و تبديل کشت آن به شيوه بذري مي تواند همدان را به پايلوت توليد سبزي بهداشتي در کشور تبديل کند .

تعالي تاکيد کرد: اگر سبزي کاران همداني تعاوني تشکيل دهند مجموعه هاي دولتي و بانک ها بهتر و با تسهيل بيشتري مي توانند به توليد ، صادرات و ايجاد شهرک کشت سبزي کمک کنند .

وي ادامه داد: تبديل کشت سنتي به صنعتي و بهداشتي در نظامند شدن توليد گياهي در طرح شهرک سبزي کاري همدان مي تواند بستر صادرات را فراهم کند .

فرماندار شهرستان همدان اضافه کرد: توليد سبزي درشهرک سبزيجات سبب کنترل متمرکز و آموزش ترويجي به کشاورزان از سوي اداره جهاد خواهد شد .

وي افزود: دو قطعه زمين به مساحت 420 و 230 هکتار براي تاسيس شهرک کشت سبزي و سيفي جات شهرستان همدان پيش بيني شده که در مرحله تاييد نهايي سازمان معاونت توليدات گياهي و کشاورزي کشور است .

تعالي در خصوص واگذاري هاي انشعاب گاز به متقاضيان واحدهاي توليدي گفت : طي گزارشي مشکلات انشعاب و ايجاد خط لوله به متقاضيان صنعتي را ارائه شده تا براي رفع آن پيگيري هاي استاني را انجام دهيم .

وي با تاکيد بر ضرورت بررسي روند اجراي مصوبات در شهرستان همدان گفت : عرضه دام زنده و چراي موردي در مناطق شهري و ممنوعه شهرستان همدان به حوزه سياسي فرمانداري اعلام و روندي براي رفع اين مشکل اتخاذ شود .

رئيس اداره جهاد کشاورزي شهرستان همدان نيز گفت : آموزش توليد هاي سالم و بهداشتي به همه سبزي کاران داده شده است .

وي افزود : سالانه  يک هزار و 900 تن سبزي در شهرستان همدان توليد مي شود که اين ميزان تنها 20 در صد نياز شهرستان را تامين مي کند و 80 درصد سبزي هاي شهرستان از ساير استان ها وارد مي شود .

دکتر رشيدي افزود : گرچقا ، قاسم آباد ، حصار امام ، ديزج ، مريانج ، حسن آباد ، مجيد آباد و انصارالامام روستا هاي توليد کننده سبزي شهرستان همدان هستند .

انتهای پیام/