شبهات فضای مجازی به‌درستی پاسخ داده شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر با اشاره به اینکه در فضای مجازی در اعتقادات و عبادات جوانان شبهاتی ایجاد می‌کنند، گفت: فضای مجازی در کنار محاسنی که دارد معایبی هم دارد که باید به‌دقت مورد رصد قرار گیرد و به شبهات به‌درستی پاسخ داده شود. به گزارش “فردای همدان”، عبدالعظیم رضایی، معاون استاندار […]

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر با اشاره به اینکه در فضای مجازی در اعتقادات و عبادات جوانان شبهاتی ایجاد می‌کنند، گفت: فضای مجازی در کنار محاسنی که دارد معایبی هم دارد که باید به‌دقت مورد رصد قرار گیرد و به شبهات به‌درستی پاسخ داده شود.

به گزارش “فردای همدان”، عبدالعظیم رضایی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر در روز دوشنبه، در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان ملایر اظهار کرد: نماز آثار و برکات بسیار زیادی دارد و اگر این نماز به‌صورت جماعت خوانده شود قطعاً آثارش و برکاتش قابل‌شمارش نخواهد بود.

وی ادامه داد: نماز در نزد خداوند به‌اندازه‌ای بااهمیت است که فرموده‌اند اگر نماز هر کس موردقبول درگاه احدیت قرار گیرد دیگر اعمال او موردقبول قرار خواهد گرفت.

رضایی افزود: همه ما دغدغه دین راداریم و شبهاتی نیز در جامعه است که باید پاسخ داده شود تا به‌تدریج به‌عنوان یک امر عادی تلقی نشود.

فرماندار ویژه ملایر افزود: باید روی واجبات دینی و همه داشته‌های مسلمان بودنمان کار بیشتری انجام بدهیم و در قرآن و کلام معصومین نیز بسیار سفارش شده است.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس نماز با موضوع نماز و فضای مجازی در آذرماه تصریح کرد: باید تمام توانمان را برای این کار بگذاریم و این را به‌صورت اداری نبینیم بلکه به‌عنوان یک وظیفه شرعی و دینی نگاه کنیم و اگر این‌طور شد اثراتش در جامعه به‌مراتب بیشتر خواهد بود.

رضایی تأکید کرد: باید آحاد مختلف مردم، اصناف و سازمان‌های مردم‌نهاد را وارد کنیم و این کار را از حالت اداری و دستوری خارج نماییم.

وی افزود: باید بازخورد این اجلاس هم در نظر بگیریم  و تأثیرش را در جامعه ببینیم و صرفاً این نباشد که فقط گزارش کار داده شود.

وی با اشاره به اینکه در فضای مجازی در اعتقادات و عبادات جوانان شبهاتی ایجاد می‌کنند عنوان کرد: فضای مجازی در کنار محاسنی که دارد معایبی هم دارد که باید به‌دقت مورد رصد قرار گیرد و به شبهات به‌درستی پاسخ داده شود.

رضایی در پایان تصریح کرد: فرهنگ‌سازی و بسترسازی کارها تدریجی است و نباید انتظار داشت یک‌باره جواب بدهد ولی این فرهنگ‌سازی باید ادامه یابد تا به نتیجه برسد و ممکن است در بازده زمانی طولانی نتیجه بدهد.

اجلاس نماز شهرستان با موضوع نماز و فضای مجازی در تاریخ هفتم آذرماه در تالار قرآن موقوفات سیف‌الدوله واقع در 20 متری رسالت ملاير برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/