ایجاد نمایشگاه دائمی و اختصاصی مبل و منبت در ملایر

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه ثبت ملی مبل و منبت را از رویدادهای ماندگار است، گفت: در ابتدای این راه قرار داریم و باید با برنامه ریزی و تلاش از این فرصت به خوبی استفاده کنیم و نمایشگاه دائمی و اختصاصی مبل و منبت در ملایر داشته باشیم. به گزارش “فردای […]

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه ثبت ملی مبل و منبت را از رویدادهای ماندگار است، گفت: در ابتدای این راه قرار داریم و باید با برنامه ریزی و تلاش از این فرصت به خوبی استفاده کنیم و نمایشگاه دائمی و اختصاصی مبل و منبت در ملایر داشته باشیم.

به گزارش “فردای همدان”، عبدالعظیم رضایی، در اولین جلسه کارگروه مبل منبت شهرستان، ضمن عرض تسلیت به هموطنان زلزله زده، گفت: یکی از رویدادهای ماندگار در شهرستان ملایر بحث ثبت ملی مبل و منبت بود که نه تنها برای مردم شهرستان آثار خوبی داشت بلکه باعث خوشحالی بسیاری از هموطنان نیز بود.

رضایی بیان داشت: در ابتدای این راه قرار داریم و باید با برنامه ریزی و تلاش از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: اتحاد و همدلی و انگیزه پیشرفت در بین مردم و مسئولین در شهرستان وجود دارد که باید قدر دانسته شود، اهمیت مبل و منبت برای شهرستان به قدری بود که برای برنامه ریزی و ادامه فعالیت های این رشته کارگروهی را تشکیل دادیم.

رضایی ضمن بیان اینکه از دولتی شدن این نوع کارها باید پرهیز شود، اضافه کرد: دولت مجری خوبی برای این قبیل امور اقتصادی نیست و ثابت شده است که بخش خصوصی با برنامه ریزی عملکرد بهتری دارد نقش مدیران دولتی در این رابطه با اهمیت است اما ما قصد مداخله و قانون وضع کردن نداریم و سعی داریم به عنوان متولی این امر با پایه گذاری مناسب، برنامه ریزی و دستور کار مشخص و برنامه ریزی شده مسائل را تسهیل کنیم.

فرماندار ملایر با اشاره به اقدامات و تلاش های زیاد صورت گرفته در خصوص صنعت مبل و منبت ملایر، ادامه داد: این تلاش ها تا به حال در قالب کارگروه صورت نگرفته است و باید این کار گروه در شهرستان نهادینه و ماندگار شود همچنین جشنواره زمستانی مبل و منبت به عنوان مکمل جشنواره قبل باید برنامه ریزی و با کیفیت برگزار شود تا برای سال های آینده در کشور شناخته شود.

رضایی بیان کرد: بحث مهم آموزش و اقدامات اولیه آن با هماهنگی فنی و حرفه ای و فرمانداری صورت گرفته است باید در صنعت مبل و منبت از قالب های سنتی فاصله بگیریم و با توجه به شرایط و تقاضا کار را پیش ببریم در این زمینه ورود و اقدامات دانشگاه بسیار اهمیت دارد.

وی تاکید کرد: موضوعات مهم دیگر ایجاد نمایشگاه دائمی و اختصاصی مبل و منبت در شهرستان و برنامه ریزی تخصصی برای ورود به بازار کشورهای هدف است و باید با همکاری همه بخش ها با یکدیگر محقق شود که نیاز است کمیته هایی در این رابطه تعریف شود تا پیگیر این مسائل به طور مستمر باشند البته نمی توان انتظار داشت تا تمام این کارها به یکباره اتفاق بیفتد اما با تدبیر و وحدت این برنامه ها قابل تحقق است.

انتهای پیام/