شهرداری به فکر احداث پارکینگ در شهر نهاوند باشد

فرماندار شهرستان نهاوند نبود پارکینگ در نهاوند را زیبنده این شهر ندانست  و از شهرداری خواست به فکر احداث پارکینگ در نهاوند باشد. به گزارش “فردای مدان”، کریم حمیدوند در جلسه حمل و نقل و‌شورای ترافیک شهرستان نهاوند که در محل سالن شهدای فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: شهرداری باید برای احداث پارکینگ در شهر […]

فرماندار شهرستان نهاوند نبود پارکینگ در نهاوند را زیبنده این شهر ندانست  و از شهرداری خواست به فکر احداث پارکینگ در نهاوند باشد.

به گزارش “فردای مدان”، کریم حمیدوند در جلسه حمل و نقل و‌شورای ترافیک شهرستان نهاوند که در محل سالن شهدای فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: شهرداری باید برای احداث پارکینگ در شهر نهاوند تلاش کند و برای احداث پارکینگ برای صاحبان املاک پروانه رایگان صادر کند و ما نیز قول می‌دهیم که از محل اعتبارات کمیسیون ماده 100 تا آنجا که امکان داشته باشد برای احداث پارکینگ کمک کنیم.

حمیدوند افزود: بحث ترمینال جدید شهر نهاوند خیلی فرسایشی شده است و متاسفانه این طرح از همان ابتدا پیوست ترافیکی نداشت زیرا شهرداری خیابان سعدی  (قیصریه) را که عملا تنها راه دسترسی به ترمینال جدید است را قبل از احداث این ترمینال برای اجرای طرح پیاده راه شدن پیشنهاد کرده بود.

وی عنوان کرد: خود شهرداری که مجوز برای احداث ترمینال جدید صادر کرده بود، از راه دسترسی به این ترمینال اطلاع کافی نداشت و این نشان می‌دهد که اکثر طرح‌های ما در شهر نهاوند کارشناسی نشده و بدون مطالعه هستند.

فرماندار شهرستان نهاوند بیان کرد: مسیر تردد از میدان امام خمینی(ره) به سمت میدان ابوذر باید تغییر جهت پیدا کند و از مسیر آزادگان به عنوان مسیر جایگزین استفاده شود تا از این طریق هم قسمت دیگر شهر فعال شود و هم مشکل ترمینال جدید حل خواهد شد.

حمیدوند با اشاره به خیابان پیروزی نهاوند، اظهار داشت: عریض شدن خیابان پیروزی تاکنون بلااستفاده مانده است و باید این خیابان دو طرفه شود تا از عرض زیاد این خیابان استفاده شود.

وی تصریح کرد: تعداد زیاد تاکسی‌ها در شهر نهاوند باعث شده است که میدان ابوذر به ایستگاه تاکسی تبدیل شود و این نیز یکی دیگر از معضلات شهر نهاوند است که باید برای آن چاره‌ای بیندیشیم و دستگاه‌های مربوطه  نباید برای تاکسی‌های جدید مجوز بدهند.

حمیدوند افزود: متأسفانه بحث سد معبر در شهر نهاوند خصوصا در خیابان قیصریه جدی گرفته نشده است و سد معبر در خیابان قیصریه باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای تاکسی‌های این خیابان شده است و باید با نصب نرده جدا کننده در این خیابان محل ایستگاه تاکسی جدا شود.

فرماندار نهاوند عنوان کرد: باید با استفاده از قانون شهرداری‌ها در برخورد با سد معبر استفاده شود و شورای تامین، راهنمایی و رانندگی هم باید کمک کنند تا سد معبر از سطح شهر نهاوند جمع آوری شود زیرا اگر برخورد با سد معبر جدی باشد، مشکل سد معبر در نهاوند حل می‌شود.

وی با اشاره به پروژه آورزمان، بیان کرد: اجرای پروژه محور آورزمان_نهاوند  با مزاحمت‌های مواجهه بود که با کمک دستگاه قضایی با این افراد برخورد قانونی شد و نصب علائم هشدار دهنده و چراغ روشنایی در این مسیر به خاطر تردد زیاد خصوصا در ایام اربعین بسیار ضروری است.

حمیدوند تاکید کرد: احداث پاركومتر به عنوان یک منبع لازم و ضروری برای ایجاد درآمد برای شهرداری در شهر نهاوند ضروری است و همچنین تهیه طرح جامع ترافیکی با هدف کاهش مرگ و میر و کاهش حوادث رانندگی در شهرستان باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: در جلسات شورای ترافیک و حمل و نقل شهرستان نهاوند باید مصوبات اساسی که عملیاتی شوند در دستور کار قرار بگیرد در غیر این صورت تشکیل این جلسات مشکلات شهرستان را در این زمینه حل نخواهد کرد.

انتهای پیام/