تبلیغات فریبنده در کمین مردم

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان همدان با اشاره به اینکه مردم در تماس با پیش‌شماره‌های 909 دقت کافی را داشته باشند، گفت: دارندگان خطوط با پیش تبلیغات فریبندهتعرفه‌های خود را اعلام کنند. به گزارش “فردای همدان”، آرش طاووسی  اظهار کرد: یکی از شیوه‌های فریب مصرف‌کنندگان که به طور مرتب تبلیغ می‌شود تماس با خطوط […]

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان همدان با اشاره به اینکه مردم در تماس با پیش‌شماره‌های 909 دقت کافی را داشته باشند، گفت: دارندگان خطوط با پیش تبلیغات فریبندهتعرفه‌های خود را اعلام کنند.

به گزارش “فردای همدان”، آرش طاووسی  اظهار کرد: یکی از شیوه‌های فریب مصرف‌کنندگان که به طور مرتب تبلیغ می‌شود تماس با خطوط پیش شماره 909 است.

وی افزود: در این روش برخی افراد سودجو با تبلیغات فریبنده به خصوص با وعده استخدام در مشاغل با درآمد عالی و یا مشاغل دولتی مخاطبین خود را هدف می‌گیرند و به محض تماس تلفنی مبلغ بالایی نسبت به تعرفه عادی در قبض ماهیانه فرد محاسبه و اعمال می‌شود.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان همدان بیان کرد: پیش‌شماره 909 پولی است و در واقع یک سرویس نقدی است که توصیه می‌شود مردم بدون اطلاع از تعرفه آن از برقراری تماس تلفنی با خطوط 909 خودداری کنند.

وی عنوان کرد: دارندگان خطوط با پیش شماره 909 موظف هستند تعرفه و سایر اطلاعات لازم را به مصرف‌کنندگان ارائه دهند تا با آگاهی کامل نسبت به برقراری تماس با این خطوط اقدام شود.

طاووسی بیان کرد: هرگونه تبلیغات و ارائه اطلاعات خلاف واقع به مصرف‌کنندگان تخلف است و قابل پیگیری قانونی از سوی مصرف‌کنندگان و انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان است.

وی تصریح کرد: به دلیل وجود ابهام از میزان تعرفه خطوط 909 به فعالان عرصه تبلیغات توصیه می‌شود از تبلیغ این خطوط با عناوین تبلیغی مختلف خودداری کنند چراکه سفارش‌دهنده تبلیغات خلاف واقع و منتشرکنندگان آن در صورت تضییع حقوق مصرف‌کنندگان مسئولیت قانونی دارند و  باید ضرر و زیان وارده را جبران کنند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان همدان اظهار داشت: مردم نیز برای جلوگیری از تحمیل هزینه‌های نامتعارف، با پیش شماره‌های 909 تماس نگیرند.

انتهای پیام/