بازرسی و نمونه برداری از ۱۲۰۰۰ واحد تولیدی در همدان

مدیرکل استاندارد استان همدان از بازرسی و نمونه برداری از ۱۲۰۰ واحد تولیدی در استان خبر داد و گفت: علاوه بر انجام آزمایش برروی ۱۹۵۰نمونه از محصولات استان، در بخش اوزان سبک نیز ۵۴۰۰ مورد آزمایش انجام شده است. به گزارش “فردای همدان”، محمد مددی با گرامیداشت 22مهرماه و 14 اکتبر روز جهانی استاندارد اظهار […]

مدیرکل استاندارد استان همدان از بازرسی و نمونه برداری از ۱۲۰۰ واحد تولیدی در استان خبر داد و گفت: علاوه بر انجام آزمایش برروی ۱۹۵۰نمونه از محصولات استان، در بخش اوزان سبک نیز ۵۴۰۰ مورد آزمایش انجام شده است.

به گزارش “فردای همدان”، محمد مددی با گرامیداشت 22مهرماه و 14 اکتبر روز جهانی استاندارد اظهار داشت: در این روز سازمان‌های بین‌المللی مرتبط با این حوزه، برنامه ریزی کرده و فراخوان طراحی پوستر این روز جهانی را به کشورهای عضو اعلام می‌کنم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در سال‌های گذشته پیشرفت چشمگیری در حوزه استاندارد داشته و توانسته در رتبه 23جهان  قرار گیرد افزود: امسال در مسابقه  طراحی پوستر روز جهانی استاندارد طرح یکی از هنرمندان ایرانی پذیرفته شده است که این برای ما افتخاری مضاعف در سطح جهان است.

مدیرکل استاندارد همدان ابراز کرد: این پوستر با شعار استانداردها شهرها را هوشمندتر می‌کند به بیش از100 کشور عضو سازمانی جهانی استاندارد ارسال شده است و نشان می‌دهد استاندارد منحصر به یک حوزه  نبوده و در همه عرصه‌های اجتماعی، شهری، روستایی و غیره هم نقش آفرینی می‌کند.

وی با تشریح اقدامات این نهاد در جامعه عنوان کرد: در بحث تدوین و‌تجدید نظرهای استانداردهای ملی از مهرماه سال گذشته تا مهرماه امسال با کمک بخش خصوصی و نخبگان استان همدان اقدامات درخشانی انجام شده است.

مددی گفت: علاوه بر بازنگری 200 سند در بخش توانمند سازی مدیران کنترل کیفی بیش از 4300 نفر ساعت آموزش‌های تخصصی و تکمیلی را گذرانده‌اند و 78 پروانه استاندارد نیز برای واحدهای تولیدی ملزم به رعایت قوانین استاندارد اجباری صاده شده است.

وی با اشاره به تمدید 124 نشان استاندارد واحدهای تولید استان بیان کرد: در بخش صادرات و واردات نیز 64 اظهار نامه وارداتی و در بخش صادرات 1033 اظهارنامه صادراتی  صادر شده است و گروه‌های مرتبط توانسته‌اند خدمات استاندارد سازی بهره‌مند شوند.

مدیرکل استاندارد همدان از بازرسی نمونه برداری از  1200 واحد تولیدی در استان خبر داد و اظهار داشت: علاوه بر انجام آزمایش برروی 1950 نمونه از محصولات استان، در بخش اوزان سبک نیز 5400 مورد آزمایش انجام شده است.

وی با بیان اینکه دربخش توانمندسازی و ایجاد زیر ساخت برای استان و غرب کشور 17 آزمایشگاه همکار فعال هستند تصریح کرد: در حوزه کنترل بازار 10هزار بازرسی انجام شده و در بخش نمونه برداری تصادفی نیز 405 مورد نمونه با ردیف اعتباری مشخص آزمون صورت گرفته است.

مددی درباره وضعیت کنترل جایگاه‌های سوخت استان همدان خاطرنشان کرد: در این عرصه نیز با توجه به اهمیت موضوع 2400 بازرسی و کنترل از این جایگاه‌ها به عمل آمده است.

انتهای پیام/