آغاز طرح مبارزه با آلودگی به پدیکلوز در مدارس استان همدان

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان از آغاز طرح مبارزه با آلودگی به پدیکلوز در مدارس استان در راستای پیشگیری و مقابله با این پدیده خبر داد. به گزارش “فردای همدان”، عبدالله جعفری با بیان این که ایران در دستیابی به بسیاری از شاخص‌های بین‌المللی رشد و توسعه سلامت کودکان یکی […]

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان از آغاز طرح مبارزه با آلودگی به پدیکلوز در مدارس استان در راستای پیشگیری و مقابله با این پدیده خبر داد.

به گزارش “فردای همدان”، عبدالله جعفری با بیان این که ایران در دستیابی به بسیاری از شاخص‌های بین‌المللی رشد و توسعه سلامت کودکان یکی از موفق‌ترین کشورها تلقی می‌شود، اظهار کرد: این موفقیت در استان همدان با رویکرد والای مسوولین دستگاه‌های متولی امر و همکاری آموزش و پرورش شرایط مطلوب تری جهت پیشگیری و فرهنگ خودمراقبتی ایجاد نموده است.

جعفری با اشاره به آلودگی به شپش سر در مدارس، گفت: این پدیده یک مسأله اجتماعی و گریبانگیر بسیاری از جوامع است و کلیه طبقات اجتماعی و اقتصادی جامعه در معرض آلودگی به این عارضه هستند.

وی تصریح کرد: طرح‌های مختلفی با هدف پیشگیری و کنترل آلودگی به پدیکلوزیس سر در مدارس شهری و روستایی استان با رویکرد مدرسه‌محور انجام می‌شود.

وی افزود: افزایش آگاهی آموزگاران، دانش آموزان و والدین در خصوص پیشگیری از این آلودگی، بیماریابی و ارجاع به مراکز بهداشت، ارتقای سطح بهداشت فردی دانش آموزان از جمله اهداف این طرح ها است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل پیشگیری از پدیکلوز در مدارس دارای مراقب سلامت، مراقبان سلامت در ابتدای سال تحصیلی موی سر تمامی دانش آموزان را مورد معاینه و غربالگری قرار داده و موارد مشکوک را به مراکز بهداشتی درمانی ارجاع می‌دهند و در صورت بیماری، مورد را تا درمان کامل پیگیری می‌کنند.

‌جعفری گفت: مدارس فاقد مراقب سلامت نیز طی هماهنگی کارشناس سلامت منطقه یا شهرستان توسط اکیپی متشکل از رابطین سلامت و بهورزان، تمامی دانش آموزان مدارس مدنظر را مورد معاینه و غربالگری قرار می‌دهند.

وی با بیان این که دستورالعمل اجرایی این طرح اول سال تحصیلی به مدارس ابلاغ خواهد شد، خاطرنشان کرد: با همکاری معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان تعداد 9هزار جلد بروشور و سی دی آموزشی مخصوص همکاران و اولیای دانش آموزان در در سال تحصیلی گذشته در مدارس توزیع گردیده است.

انتهای پیام/