٣٨ انجمن ادبی در استان فعال است

گروه فرهنگ و هنر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: 38 انجمن ادبی در استان فعال است. به گزارش “فردای همدان”، فاضل عبادی با بیان اینکه انجمن‌ها در همدان سابقه طولانی دارند؛ اظهار کرد: قدمت برخی انجمن‌های ادبی فعال به بیش از ٥٠ سال می‌رسد. عبادی افزود: در حال حاضر ١٤ انجمن در […]

گروه فرهنگ و هنر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: 38 انجمن ادبی در استان فعال است.

به گزارش “فردای همدان”، فاضل عبادی با بیان اینکه انجمن‌ها در همدان سابقه طولانی دارند؛ اظهار کرد: قدمت برخی انجمن‌های ادبی فعال به بیش از ٥٠ سال می‌رسد.

عبادی افزود: در حال حاضر ١٤ انجمن در همدان، ٥ انجمن در شهرستان ملایر، ٤ انجمن در شهرستان نهاوند، ٣ انجمن در شهرستان تویسرکان، ٢ انجمن در شهرستان اسدآباد، ٢ انجمن در شهرستان کبودراهنگ، ٥ انجمن در شهرستان بهار، ٢ انجمن در شهرستان رزن و یک انجمن ادبی در شهرستان فامنین فعال هستند.

وی با بیان اینکه در هر انجمن ادبی حداقل ١٥ عضو حضور دارند؛ گفت: برخی از این انجمن‌ها با استقبال گسترده ای همراه هستند و هر هفته با حضور بیش از یک‌صد نفر برگزار می شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر رویکرد حمایتی این اداره کل از انجمن‌های فرهنگی و هنری، خاطرنشان کرد: خدمات دولت در حوزه فرهنگ و هنر در همدان با وجود کمبود منابع، مناسب بوده است.

عبادی تقویت بخش خصوصی در حوزه فرهنگ و هنر را مورد تاکید قرار داد و گفت: تقویت نهادهای صنفی و واگذاری فعالیت‌های فرهنگی به اهالی فرهنگ از برنامه‌های جدی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

انتهای پیام/