اجرای دو طرح «مهارت آموزی در محیط کار واقعی» و «کارورزی»

گروه اقتصاد: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: هدف از اجرای دو طرح «مهارت آموزی در محیط کار واقعی» و «کارورزی» پیوند فارغ التحصیلان مهارتی با بازار کار است. به گزارش “فردای همدان”، دکتر احمد توصیفیان در جلسه ای با معاونت وکارشناسان حوزه اشتغال وکارآفرینی اظهار کرد: ارتقای سطح مهارت دراشتغال افراد […]

گروه اقتصاد: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: هدف از اجرای دو طرح «مهارت آموزی در محیط کار واقعی» و «کارورزی» پیوند فارغ التحصیلان مهارتی با بازار کار است.

به گزارش “فردای همدان”، دکتر احمد توصیفیان در جلسه ای با معاونت وکارشناسان حوزه اشتغال وکارآفرینی اظهار کرد: ارتقای سطح مهارت دراشتغال افراد جویای کار موثر است وباید مورد توجه قرارگیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان ارتقای سطح مهارت افراد جویای کار اعم از فارغ التحصیلان دانشگاهی و فرد غیردانشگاهی به منظور اشتغال را ضروری خواند و گفت: هدف از اجرای دو طرح «مهارت آموزی در محیط کار واقعی» و «کارورزی» نیز پیوند فارغ التحصیلان مهارتی با بازار کار است.

وی افزود: این دو برنامه مذکور از جمله طرح هایی است که با هدف ارتقای مهارت افراد جویای کار اعم از فارغ التحصیلان دانشگاهی و غیر دانشگاهی و پیوند این افراد با کارفرما و قرار گرفتن در محیط کار واقعی، اجرایی شده است.

توصیفیان با بیان اینکه طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی برای افراد 15 تا 22 سال پیش بینی شده است که دارای مدرک دانشگاهی نیستند اظهار کرد: طرح کارورزی نیز که به موازات این طرح در حال اجرا است ، به منظور ارتقای مهارت فارغ التحصیلان دانشگاهی بالای 22 سال برای مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مطرح شده است.

وی افزود: با اجرایی شدن این طرح ها ، فرصتی فراهم می شود تا متقاضیان کار علاوه بر مهارت آموزی، آموزه‌هایشان را نیز در محیط کار عملی به اجرا بگذارند و از سوی دیگر کارفرمایان نیز بتوانند با علم و آگاهی از افراد، با توانمندی های نیروی مورد نیاز آشنا شده و وی را بکارگیرند.

توصیفیان با اشاره به تعهد استان در حوزه اجرایی شدن دو طرح ، اعلام کرد: بر همین اساس لازم است تا پایان سال جاری تعهدات  مربوط به 4 هزار و 860 نفر کارورز و 1050 نفر در حوزه مهارت آموزی در محیط کار واقعی اجرایی شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در پایان خواستار شد: تعاملات وهمدلی وهمراهی با یکدیگر به گونه‌ای باشد تا با شناسایی و رسیدگی به مشکلات ارباب رجوع در راس برنامه ها قرار گیرد تا بتوانیم در خدمت رسانی تاثیر بسزایی داشته و موفق عمل کنیم.

وی عنوان کرد: لازم است همه ما  با افزایش ظرفیت حرفه ای خود و احترام متقابل و هماهنگی و همکاری با مسول خود در جهت تحقق اهداف سازمانی گام برداریم.

توصیفیان آموزش و اطلاع رسانی به مردم، وفاداری به سازمان را از مهم ترین وظیفه اخلاقی و قانونی یک کارمند برشمردند و افزود: کارمند در هرشرایطی نباید موجب زیان مادی و معنوی سازمان خود شود.

وی تاکید کرد: پاسخگویی و پیگیری به موقع ، رفتار مشتری مدارانه در انجام وظایف، احترام و حفظ حرمت   و همچنین رفتاری مودبانه با ارباب رجوع ازجمله مواردی است که باید بیشتر مورد اهتمام قرار گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در این جلسه متذکر شد: کارکنان همیشه باید به این  مهم توجه داشته باشند که مشتری مداری یعنی اینکه درکم ترین زمان به نیاز مشتری پاسخ دادن  و رضایت وی را جلب  کردن است.

توصیفیان خاطر نشان کرد: اخلاق حسنه در محیط  کار موجب رضایت شغلی کارکنان ، مدیر وجامعه هدف  می شود  وقتی با افراد خوش اخلاق روبه رو می شوید، احساس رضایت و محبت بیشتری به شما دست می دهد و انرژی مثبت به یکدیگر منتقل می شود ولی برعکس، مواجهه با فرد عبوس،پرخاشگر و عصبانی روح انسان را آزار می دهد.بنابراین لازم است همه کارکنان خوش اخلاقی وخوش برخوردی را تقویت کنند تا رفتار حرفه ای اداره کل ارتقا یابد.

وی تبعیض را  ریشه هر نوع نارضایتی ونقطه مقابل تحقق عدالت دانست وافزود: کاهش هزینه ها و صرفه جویی در امکانات و منابع اداره  موجب افزایش بهره وری می شود بنابراین استفاده حداکثر  و بهینه از منابع  و امکانات برای هریک از کارمندان لازم و ضروری است.

توصیفیان در پایان تاکید کرد: برقراری ارتباط با ارباب رجوع از طریق تلفن ،فضای مجازی  و مکاتبه  و یا جلسات حضوری می بایست با نهایت دقت  صورت گیرد، برخورد مناسب ، هدایت و راهنمایی صادقانه و گوشزد کردن منافع مشتری، رفتار مطلوب و انسانی و افزایش آستانه تحمل باید مورد توجه همه کارکنان قرار گیرد.

انتهای پیام/