شهدای فرهنگی بخش مهمی از دفاع مقدس را به عهده داشتند

فرمانده سپاه انصارالحسين(ع) استان همدان گفت: شهدای فرهنگی بخش مهمی از دفاع مقدس را به عهده داشتند تا ما بتوانیم پیروز میدان باشیم. به گزارش “فردای همدان”، سردار مظاهر مجیدی در اولین یادواره شهدای فرهنگی ورزشکار استان همدان،  هفته دفاع مقدس را فرصتی برای معرفی گوشه‌هایی از حماسه‌سازی‌های شهدا دانست و اظهار کرد: جنگ ما […]

فرمانده سپاه انصارالحسين(ع) استان همدان گفت: شهدای فرهنگی بخش مهمی از دفاع مقدس را به عهده داشتند تا ما بتوانیم پیروز میدان باشیم.

به گزارش “فردای همدان”، سردار مظاهر مجیدی در اولین یادواره شهدای فرهنگی ورزشکار استان همدان،  هفته دفاع مقدس را فرصتی برای معرفی گوشه‌هایی از حماسه‌سازی‌های شهدا دانست و اظهار کرد: جنگ ما یک جنگ نابرابر بود؛ چراکه این جنگ توسط 34 کشور حمایت می‌شد و ایران یک‌تنه در مقابل تهاجم وسیع دشمن ایستادگی کرد.

مجیدی افزود: در آن زمان هیچ کشوری در ارائه تجهیزات به ما کمکی نکرد، اما رزمندگان ایران اسلامی با تکیه بر نیروی ایمان و با دست خالی این جنگ نابرابر را پیش بردند.

وی گفت: دفاع مقدس برگی از تاریخ انقلاب اسلامی ایران است و زمانی که صفحه‌های آن ورق می‌زنیم رشادت‌هایی را می‌بینیم که باید آن را به نسل جوان بازگو کرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان این که باید روایت دفاع مقدس برای نسل سوم و چهارم که نه انقلاب و نه امام راحل را دیده‌اند به درستی بازگو شود، تصریح کرد: باید روایت جنگ که برگرفته از پیام عاشوراست را بهتر و بیشتر از قبل معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: نقش معلمان در انتقال واقعیت‌ها به دانش‌آموزان بسیار اثرگذار است؛ چراکه دانش‌آموزان به خاطر فطرت پاک خود گفته‌های آنها را می‌پذیرند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به رشادت های مردم ایران در دوران دفاع مقدس، گفت: رزمندگان ما کمبود تجهیزات در جنگ را با استفاده از نیروی ایمان، توکل و ولایتمداری جبران می‌کردند که نمونه بارز آن را می‌توان در عملیات والفجر8 مشاهده کرد.

وی با بیان این که درایت امام راحل(ره) جنگ را به سمت درست و منطقی هدایت کرد، اظهار کرد: حضور امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در کنار رزمندگان بسیار اثرگذار بود و بخش عظیمی از موفقیت‌های جنگ را باید حاصل درایت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری دانست.

مجیدی با بیان این که آموزش و پرورش همدان 17 شهید فرهنگی ورزشکار تقدیم نظام کرده است، گفت: این شهدا بخش مهمی از دفاع را به عهده داشتند تا ما بتوانیم پیروز میدان باشیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به این که دشمن هیچگاه از دشمنی خود دست برنمی‌دارد، افزود: مقام معظم رهبری تاکید دارند که آمریکا دشمن واقعی ماست و ما باید این موضوع را بپذیریم.

وی افزود: دشمن ما در منطقه اسرائیل است و دشمن بزرگ‌تر آمریکاست و امروز نیاز است که پیام رهبری را در این زمینه درک کنیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه دشمن از طریق شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و فضای مجازی ما را بمباران کند، خاطرنشان کرد: شیوه دشمن در این جنگ نابرابر تغییر کرده و ما نباید فکر کنیم که با ما سر سازش دارد.

انتهای پیام/