ضرورت آسیب شناسی موانع و تنگناهای سرمایه گذاری در همدان

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان بر ضرورت آسیب شناسی موانع و  تنگناهای سرمایه گذاری در همدان تاکید کرد.   به گزارش “فردای همدان”، مریم روانبخش در نخستین جلسه کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورا اظهار کرد: قبل از اتخاذ هر گونه سیاستگذاری در خصوص سرمایه گذاری در شهرداری […]

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان بر ضرورت آسیب شناسی موانع و  تنگناهای سرمایه گذاری در همدان تاکید کرد.

 

به گزارش “فردای همدان”، مریم روانبخش در نخستین جلسه کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورا اظهار کرد: قبل از اتخاذ هر گونه سیاستگذاری در خصوص سرمایه گذاری در شهرداری قطعا باید آسیب شناسی دقیقی در مناطق و سازمانهای مربوطه بویژه سازمان سرمایه گذاری انجام شود.

 

روانبخش اضافه کرد: برای برون رفت از مشکلات اقتصادی باید به سمت درآمدهای پایدار حرکت کرد و مهمترین منبعی که می تواند شهرداریها را از این تنگناهای سخت عبور دهد سرمایه گذاری بخش خصوصی و مشارکت مردمی در اداره شهر است.

 

وی با شاره به اهمیت و نقش سرمایه گذاری در رونق و توسعه اقتصادی ، یادآورشد: علی رغم تلاش و همتی که مدیران بخش های مربوطه در سالهای گذشته در زمینه سرمایه گذاری داشته اند اما موفقیت آنچنانی حاصل نشده است که می طلبد با شناسایی آسیب ها و موانع سیاست های مناسبی را اتخاذ کرد.

 

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان در ادامه توجه به حوزه گردشگری در امر سرمایه گذاری را اصل مهم در توسعه شهرهمدان برشمرد و اظهار کرد: لازم است محورهای سرمایه گذاری تدوین شده و بر اساس آن پیش رفت.

 

مریم روانبخش با اشاره به ظرفیت های استان و شهر همدان در حوزه گردشگری گفت: ضروری است از این ظرفیت ها به نحو احسن استفاده کرده و همدان را نیز در سطوح مختلف ملی و جهانی معرفی کرد.

 

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم  با بیان اینکه نگاه به سرمایه گذاری نباید تنها درآمدی باشد، گفت: برای رونق صنعت گردشگری باید به آن بها داده چرا که تنها با شعار دادن نمی توان در این زمینه موفق بود.

 

علی فتحی با تاکید بر اینکه در جذب سرمایه گذار نباید دید سیاسی داشت، افزود: برای تبدیل همدان به عنوان قطب گردشگری باید دید فرا استانی و ملی داشت.

 

فتحی اضافه کرد: در جذب سرمایه گذار باید منافع شهروندان را نیز مد نظر قرار داد.

 

سخنگو و رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان هم در این جلسه با بیان اینکه در مباحث سرمایه گذاری در چهار سال گذشته تلاش زیادی صورت گرفت تا اقدامات خوبی صورت پذیرد، گفت: اما در این راستا آسیب هایی وجود داشت که باید احصاء شده و در راستای رفع آن سیاست گذاری مناسبی انجام شود.

 

کامران گردان تدوین بسته های تشویقی برای جذب سرمایه گذاران را از راهکارهای مهم برشمرد و افزود: ایجاد مسیر ویژه سرمایه گذاری در شهرداری برای سرمایه گذاران از مهمترین مباحثی است که باید انجام شود تا سرمایه گذاران در طی مراحل و فرایند اداری با مشکلاتی مواجه نشده و از ادامه راه دلسرد نشوند.

 

گردان احصاء سرمایه گذاریهای مورد نیاز همدان، استفاده از سیستم بی او تی ، جلوگیری از خام فروشی اراضی شهرداری، تبلیغات و اطلاع رسانی بموقع و مناسب در زمینه سرمایه گذاری و استفاده از پتانسیل شهرداری در جذب سرمایه گذار را حائز اهمیت دانست.

 

وی اضافه کرد: نباید تنها به سرمایه گذاریهای بلند مدت توجه کرد بلکه سرمایه گذاریهای خرد و کوتاه مدت نیز در ورنق اقتصادی بسیار تاثیر گذار است.

 

رئیس کمیسیون نظارت حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان هم با تاکید بر اینکه باید مسیرهای سرمایه گذاری را تسهیل کرد، گفت: باید برای این امر ضوابطی را مصوب کرده و بر اساس آن سرمایه گذار فرایند ها را طی کند و این امر از کندی روند کار نیز جلوگیری می کند.

سید مسعود عسگریان اضافه کرد: پذیرش و راه اندازی پرونده سرمایدگذاران در شهرداری نباید همانند مراجعین معمولی باشد بلکه باید مسیر و بخش ویژه سرمایه گذاری در شهرداری ایجاد شود.

 

عسگریان اضافه کرد: در ابتدا باید ارزش و جایگاه سرمایه گذار را بشناسیم در این صورت است که مراحل بعدی خودبخود طی می شود.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان هم با اشاره به اینکه در امر سرمایه گذاری باید نگاه توسعه ای داشت، گفت: در این راستا توسعه زیست بومی مهمترین مقوله است که باید مورد توجه واقع شود.

 

رضوان سلماسی با بیان اینکه همدان نیازمند گردش پولی است، اضافه کرد: امروز منطقه گنج نامه در حوزه سرمایه گذاری اشباع شده و باید سرمایه گذاران را به نقاط دیگر شهر سوق داد و این امر نیازمند معرفی پتانسیل های نقاط مختلف است.

 

سلماسی توجه به اکوتوریسم را حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: از تجارب سمن ها و تشکل های مردمی در امر سرمایه گذاری نیز باید بهره گرفت.

 

دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورا باید بیشتر توان و انرژی خود را بر بخش سرمایه گذاری تمرکز کند.

 

اکبر کاووسی با اشاره به اینکه در حال حاضر سرمایه گذارانی در بخش های مختلف متقاضی سرمایه گذاری در همدان هستند، افزود: توان با ایجاد تعاونی سرمایه گذاری در شهر اقشار مختلف را نیز وارد عرصه سرمایه گذاری کنند.

انتهای پیام/