حذف خرافات از عزاداري ها با ساز و کار اجتماعي دنبال مي شود

گروه جامعه: مديرکل امور اجتماعي استانداري همدان گفت: حذف بدعت و خرافات از دين مبين اسلام به ويژه عزاداري ها با رويکرد اجتماعي دنبال مي شود. به گزارش “فردای همدان”، مهرداد نادري فر در کميسيون ارتقا امنيت اجتماعي شهرستان رزن با محوريت پيشگيري از نفوذ بدعت و خرافات در عزاداري ها، اظهار کرد: اين کميسيون […]

گروه جامعه: مديرکل امور اجتماعي استانداري همدان گفت: حذف بدعت و خرافات از دين مبين اسلام به ويژه عزاداري ها با رويکرد اجتماعي دنبال مي شود.

به گزارش “فردای همدان”، مهرداد نادري فر در کميسيون ارتقا امنيت اجتماعي شهرستان رزن با محوريت پيشگيري از نفوذ بدعت و خرافات در عزاداري ها، اظهار کرد: اين کميسيون تا چند سال پيش زيرمجموعه شوراي تامين استان و يک مجموعه امنيتي و انتظامي بود تا اينکه در سال هاي اخير از ذيل شوراي تامين خارج و به حوزه اجتماعي محول شد.

وي اضافه کرد: مي توان از اين انتقال استنباط کرد که سعي شده مسائل را در سطح اجتماعي حل و فصل کرده و نگذاريم امنيتي شود.

مديرکل امور اجتماعي استانداري همدان گفت: طرح موضوع حذف بدعت ها از دين در کميته ارتقا امنيت اجتماعي به معناي در پيش گرفتن رويکرد اجتماعي و فرهنگي براي حل اين مشکلات است.

نادري فر افزود: رويکرد اجتماعي و فرهنگي به اين موضوع به طور حتم اثر بخشي بيشتري داشته و امنيت را پايدارتر مي کند.

وي با تاکيد براينکه با رفتارهاي امنيتي در راستاي امنيت پايدار حرکت نخواهيم کرد گفت: رفتارها و فعاليت هاي فرهنگي و اجتماعي موجب پايداري امنيتي جامعه مي شود.

مديرکل امور اجتماعي استانداري همدان بيان کرد: ايجاد تفکر و نگرش صحيح در افراد در هر شرايطي پايدار است و فرد به خود اجازه نمي دهد هنجارشکني کند.

نادري فر خواستار بهره گيري از ظرفيت فضاي مجازي در راستاي آگاهي بخشي به جامعه شد و گفت: با افرادي که از قانون تبعيت نکرده و اقدام به هنجار شکني کنند نيز تعارفي نداريم و با آنها برخورد مي شود.

وي با عنوان اينکه وجود برخي بدعت ها در عزاداري ها موجب سوء استفاده دشمنان شده است گفت: بايد هوشيار باشيم و با درايت به موضوع نگاه کنيم

وي وظيفه هر حکومت و دولتي را آگاهي بخشي به مردم عنوان کرد و گفت: در استان همدان در سالهاي اخير در خصوص ارتقا امنيت اجتماعي اقدامات خوبي انجام گرفته و بايد استان همدان به عنوان الگو براي ساير نقاط کشور مطرح شود.

شهرستان رزن با سه بخش مرکزي، قروه و سردرود، 126 روستاي داراي سکنه و در مجموع با 119 هزار نفر جمعيت در 81 کيلومتري مرکز استان همدان قرار دارد.

انتهای پیام/