برگزاری همایش ویژه «منشور عزت» در همدان

گروه فرهنگ و هنر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از برگزاری همایش ویژه «منشور عزت» در استان همدان به مناسبت ایام محرم خبر داد. به گزارش “فردای همدان”، حجت الاسلام محمد کاروند، با اشاره به برگزاری مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان اظهار کرد: […]

گروه فرهنگ و هنر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از برگزاری همایش ویژه «منشور عزت» در استان همدان به مناسبت ایام محرم خبر داد.

به گزارش “فردای همدان”، حجت الاسلام محمد کاروند، با اشاره به برگزاری مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان اظهار کرد: این مراسم‌ها در قالب «بصیرت عاشورایی» و در راستای اجرای امینانه نیات موقوفات مرتبط با عزاداری سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش است.

 

وی با اشاره برگزاری برنامه‌های سخنرانی، عزاداری، زیارت عاشورا، اقامه نماز ظهر عاشورا و ویژه برنامه‌های لبیک یا حسین(ع) ، احلی من العسل(ع)، شیرخوارگان حسینی در دهه محرم، گفت: همایش ویژه «منشور عزت»، تجمع لبیک یا رسول‌الله(ص) و برپایی خیمه‌های معرفت در شهرستان‌های استان از جمله شهرستان ملایر در برنامه است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان به برگزاری مراسم پرفیض زیارت عاشورا با نوای دلنشین حاج صادق آهنگران و دیگر مداحان اهل بیت(ع) در شهرستان تویسرکان اشاره کرد و  افزود: این مراسم دهه اول محرم در مسجد جامع شهرستان تویسرکان از ساعت 6 تا 7:30 صبح برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم در آستان مقدس امامزاده یحیی(ع)، گفت: این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام حاج مجتبی باقری از همدان و حاج حامد اهورا از قم برگزار خواهد شد.

 

کاروند با بیان اینکه مراسم عزاداری دهه اول محرم در آستان مقدس امامزاده یحیی(ع) با نوحه‌سرایی آقایان بختیاری، اسدی،گلپریان، ترکاشوند، شکریان، مومنی، میرزایی و ابوذری همراه است، افزود: این مراسم از یکم تا 11 مهرماه ساعت 20 در آستان امامزاده یحیی(ع) برگزار خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: این مراسم با همکاری آستان مقدس امامزاده یحیی(ع)  و هیات بیت الحسن‌المجتبی(ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/