شهردار آینده همدان باید چه کسی باشد؟

گروه جامعه: شهردار آینده همدان باید پاسبان و پاسدار هویت یک نام هم باشد و بی شک چون شورای شهر همدان درصدد انتخاب این نام است باید بداند که خرد جمعی مردم همدان با ایجاد تغییر اساسی در شورای شهر خواسته یا ناخواسته دنبال فردای نویی برای زادگاه خود بوده است. به گزارش “فردای همدان”، […]

گروه جامعه: شهردار آینده همدان باید پاسبان و پاسدار هویت یک نام هم باشد و بی شک چون شورای شهر همدان درصدد انتخاب این نام است باید بداند که خرد جمعی مردم همدان با ایجاد تغییر اساسی در شورای شهر خواسته یا ناخواسته دنبال فردای نویی برای زادگاه خود بوده است.

به گزارش “فردای همدان”، دیروز در لابلای اخبار گزینه های احتمالی شهردار شدن در همدان را می خواندم .درنگ کوتاهی کردم بر روی نامها و از خودم پرسیدم آیا واقعا این افراد می توانند برآیند خواست و اراده همدان و همدانی ها باشند. اگر همدان را نه به عنوان یک واژه و مفهوم فیزیکی بلکه به عنوان هویتی در نظر بگیریم با ریشه ای به بلندای تاریخ، پیرمرد کهنسالی که بارها مورد بی مهری متولیانش قرار گرفته و از کشاکش حوادث بی شمار اکنون منزلگاه ما شده و سایه خود را بر سر ما گسترده است.
بنابراین شهردار آینده همدان باید پاسبان و پاسدار هویت یک نام هم باشد و بی شک چون شورای شهر همدان درصدد انتخاب این نام است باید بداند که خرد جمعی مردم همدان با ایجاد تغییر اساسی در شورای شهر خواسته یا ناخواسته دنبال فردای نویی برای زادگاه خود بوده است.
به عنوان نمونه پیروزی یک جوان با رای بالا آن هم به پشتوانه همان جایی که گاهی حاشیه نامیده می شود پیامی روشن و توجه به حضور جوانان متخصص را دارد، پس از آن رای قابل توجه به لیست انتخاباتی و نه افراد مستقل مورد اعتماد مردم پیام دیگری دارد که بر تمام دلهای روشن آگاه است. اما بازگردیم به پرسش نخست، واقعا چه کسی باید شهردار همدان این پیر کهنسال بیمار اما در طلب بازیافتن نیروی جدید شود.
آری جواب آن سهل می نماید. آن کس که بداند عظمت گذشته آن و آبروی تاریخی این شهر قابل معامله با هیچ مبلغی نیست و چراغ راه آینده روشن آن است.
آن کس که بپذیرد همدان روزهای نویی را تجربه میکند. جامعه مدنی و سیاسی همدان روزهای حرکت در مسیر پختگی را تجربه میکنند و حضور پرشمار جوانان همدانی در سازمان های مردم نهاد گوناگون فرصتی است برای رسیدن به مفهوم نوین توسعه همپای شهرهای بزرگ جهان. اما به اعتقاد نگارنده اگر شورای شهر جدید همدان این دو موضوع را در انتخاب شهردار مدنظر قرار ندهد، همدان سالخورده رنجورتر از همیشه و نومیدی دوباره فعالین دلسوز شهر سبب پراکندگی فرزندان این شهر می شود که این خود تشدید کننده رنج این هویت سترگ تاریخی خواهد شد.
نویسنده : مجیر خضریان(سردبیر فردای همدان)