بازار پول و سرمایه به عنوان دو بال اقتصاد باید هماهنگ حرکت کنند

گروه اقتصاد: مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: بازار پول و سرمایه به عنوان دو بال اقتصاد باید به طور هماهنگ حرکت کنند. به گزارش “فردای همدان”، احمد توصیفیان در دیدار تنی چند از کار آفرینان و فعالان اقتصادی خارج از استان که قصد سرمایه گذاری در زمینه تولیدات صنعتی در […]

گروه اقتصاد: مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: بازار پول و سرمایه به عنوان دو بال اقتصاد باید به طور هماهنگ حرکت کنند.

به گزارش “فردای همدان”، احمد توصیفیان در دیدار تنی چند از کار آفرینان و فعالان اقتصادی خارج از استان که قصد سرمایه گذاری در زمینه تولیدات صنعتی در استان را دارند، اظهار کرد: کشورهای جهان مخصوصا در حال توسعه برای تقویت اقتصاد که شامل جذب سرمایه، افزایش تولید و بالا بردن اشتغال و در نهایت رسیدن به رشد و توسعه، برنامه های متعددی را به مرحله اجراء می گذارند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه بحث سرمایه و سرمایه گذاری های خارجی و داخلی در عرصه بین المللی در افزایش رشد و توسعه اهمیت بسیار بالایی دارد ، افزود: همواره یکی از دغدغه های اساسی کارشناسان مالی در جهان ایجاد بازارهای متنوع پول و سرمایه و همچنین اثرات متقابل این دو بازار است. در واقع در بازارهای مالی کارا، این روابط هر روز گسترده تر می شود و شرایط به گونه ای می شود که بازار پول و سرمایه به عنوان دو بال اقتصاد به طور هماهنگی با هم حرکت می کنند و حرکت یکی در واقع تکمیل حرکت دیگری است، لذا به این شکل، این دو بازار می توانند موجبات رشد غیرتورمی و رشد درونزای اقتصاد کشورها را فراهم سازند.

وی بیان کرد: بر اساس سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی برای رشد و توسعه اقتصادی و اجرای عدالت اجتماعی و فقرزدایی ضرورت دارد که بخش خصوصی فعال شود ،علاوه بر اصل 44 ، در سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی هم به تقویت نقش مردم در اقتصاد و خصوصاً اقتصاد دانش بنیان توجه ویژه شده است.

مدیرکل تعاون گفت: با توجه به فراهم شدن زمینه ارتباط بیشتر با بازارهای جهانی باید با تقویت روابط بین‌الملل و ارتباط با دارندگان فن‌آوریهای روز دنیا در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی هر دو مسیر یعنی هم تقویت شرکتهای دانش بنیان داخلی و هم انتقال تکنولوژی روز دنیا را باید توأمان بپیماییم. یعنی به جای واردات کالا، ورود سرمایه و تکنولوژی مد نظر باشد و با مدیریت صحیح در چهت اهداف کلان و استاد بالادستی به مصرف برسد تا در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی، استفاده از سرمایه خارجی برای تولید محصولات صادرات محور باشد.

وی با اشاره به نگاه مثبت مقام عالی استان نسبت به سرمایه گذاران و حمایت  بی دریغ ایشان از امر سرمایه گذاری در استان افزود: ما با آغوش باز پذیرای تمام سرمایه گذاران مقیم استان و خارج استان هستیم و در خصوص رفع موانع کسب کار ایشان و حل موانع قانونی تمام تلاش خود را خواهیم نمود همچنین در جهت حمایت از تولید و اشتغال موثر جلساتی با مدیران دستگاه های تابعه و بانکها تشکیل خواهیم نمود.

شایان ذکر است که هیات  تجاری فوق از کارآفرینان وفعالان اقتصادی تهران بوده  که در جهت ایجاد واحد تولید موتور سیکلت در استان همدان عازم استان همدان شده و طرح  فوق  با سرمایه گذاری بالغ بر 30 میلیارد ریال در مرحله اول  اشتغالزایی 20 نفره داشته که قابل توسعه است.

انتهای پیام/