طرح نوروزی هلال احمر در بهار اجرا می‌شود

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بهار از اجرای طرح نوروزی هلال احمر در شهرستان بهار از 25 اسفندماه تا 15 فروردین ماه سال آینده خبر داد. مهدی حمزه در گفت و گو با خبرنگار “فردای همدان”، با اشاره  به آمادگی هلال احمر این شهرستان در ایام نوروز اظهار کرد: همه ساله طرح نوروزی هلال احمر […]

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بهار از اجرای طرح نوروزی هلال احمر در شهرستان بهار از 25 اسفندماه تا 15 فروردین ماه سال آینده خبر داد.

مهدی حمزه در گفت و گو با خبرنگار “فردای همدان”، با اشاره  به آمادگی هلال احمر این شهرستان در ایام نوروز اظهار کرد: همه ساله طرح نوروزی هلال احمر با همکاری سایر ادارات و دستگاه‌های از اواخر اسفندماه شروع  می‌شود و تا نیمه اول فروردین ماه سال بعد ادامه دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح نوروزی هلال احمر بهار با عنوان طرح «ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی» از 25 اسفند ماه سال جاری تا 15 فروردین ماه سال آینده گفت: این طرح امسال با حضور 250 نفر روز از نیروهای هلال احمر وکانون جوانان دانشگاه های شهرستان وکانون های روستای و همچنین دواطلبان و مشارکت گروه‌های دانشجویی عضو هلال احمر در راستای طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی به منظور فراهم‌سازی سفری ایمن و سالم، تأمین امنیت روانی و کاهش تلفات انسانی مسافران صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: جوانان امدادگر به عنوان عوامل اصلی این طرح در زمینه ارتقای سطح آگاهی و تغییر نگرش شهروندان فعالیت‌های مختلفی را خواهند داشت.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بهار از استقرار سه پایگاه و چادر هلال احمر در میادین ورودی شهرهای بهار (میدان نیاش)،صالح آباد و لالجین  خبر داد وافزود در این پایگا ه ها وچادرها  خدمات مختلفی را به مسافرین نوروزی ارائه می‌دهند که علاوه بر آن چادرهای ویژه کودکان نیز با  برگزاری مسابقه نقاشی «آشتی آشتی»، «فراخوان قصه‌گویی»، «سیاره مهربانی» با نصب پوسترهای آموزشی با عنوان آشنایی با مفاهیم امدادی و صلح دوستی شرکت در جشنواره، برپایی ایستگاه  سلامت  و چادر ویژه اقامه نماز را از دیگر برنامه‌ها در ایام تعطیلات برشمرد.

وی برپایی ایستگاه‌های سلامت، توزیع بسته‌های فرهنگی، نقشه راهنما، بروشورهای امدادی پاسخگویی به سئوالات مسافرین، برگزاری جشنواره ملی عکس و فیلم بشردوستی، برگزاری جشنواره ایده‌ها و خلاقیت اعضا و… را از خدمات نیروهای امدادی هلال احمر به مسافران نوروزی در این طرح دانست.

حمزه  تصریح کرد: در طرح امسال علاوه بر چادرهای ثابت طرح نوروزی این جمعیت ، پست سیار «سحاب» نیز با هدف راهنمایی مسافران به صورت سیار شامل خدمات امدادی در بوستان‌، مکان‌های گردشگری و تفریحی و… فعالیت می‌کند.

وی افزود: همچنین در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی امسال هلال احمر از طرح بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) با هدف کاهش مشکلات ترافیکی توسط رانندگان و رفع مشکلات رونمایی خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بهار گفت: امسال نیز اعضای جمعیت هلال احمر؛ مسافرین را برای شرکت در کمپین «نه به تصادفات جاده‌ای» دعوت می‌کنند که این کمپین با هدف کاهش تلفات ناشی از رانندگی ناصحیح اجرا و از رانندگان خواسته می‌شود تا با رعایت قوانین و مقررات سفری ایمن داشته باشند.

وی همچنین به فعالیت پایگاه شهید علی اصغر شایانی شهر صالح آباد درمحور  همدان – سنندج  در طرح نوروزی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: نیروهای امدادی  که در دوره های باز آموزی و تخصصی شرکت نموده اند در پایگاه امداد جاده‌ای شهرستان خدمات امدادی مختلف را به مسافران ارائه خواهند کرد.

انتهای پیام/