سلسله نشست‌های کتاب‌خوان، گامی مهم در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: برگزاری این سلسله نشست‌ها در اشاعه و تعمیق اندیشه‌های ایرانی، اسلامی تأثیرگذار و گامی مهم در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه است.   به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” عاطفه زارعی، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در مراسم نشست کتاب‌خوان ویژه با موضوع  “اسوه‌های فاطمی” با تاکید به نقش […]

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: برگزاری این سلسله نشست‌ها در اشاعه و تعمیق اندیشه‌های ایرانی، اسلامی تأثیرگذار و گامی مهم در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه است.

 

به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” عاطفه زارعی، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در مراسم نشست کتاب‌خوان ویژه با موضوع  “اسوه‌های فاطمی” با تاکید به نقش بانوی مبارز و انقلابی مرحومه مرضیه حدیدچی و نقش وی در پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: برگزاری این سلسله نشست‌ها باعث اشاعه اندیشه مکتوب در راستای تعمیق اندیشه‌های ایرانی و اسلامی می‌گردد.

 

وی با اهمیت به برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان، گفت:‌ اگر ارزش‌هایی که در جامعه شکل گرفته و به شکل مکتوب درآمده است را به صورت شفاهی ارائه دهیم، گامی مهم در راستای ترویج فرهنگ نهضت مطالعه مفید برداشته‌ایم و این امر در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر است.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه «تعریف الگوهای مطلوب مطالعه و دعوت جامعه به کتابخوانی باعث افزایش کتابخوانان در قشرهای مختلف جامعه خواهد شد»، افزود:‌ از سال گذشته نشست‌های کتاب‌خوان در قالب‌های مختلف از جمله نشست‌های ویژه، تخصصی، مدرسه‌ای و کتابخانه‌ای برگزار شده، که می‌توان گفت بسیار مهم و تاثیرگذار بوده است.

 

زارعی از برگزاری 922 نشست کتابخوان از سال گذشته تاکنون در استان خبر داد و گفت: بیش از 4 هزار عنوان کتاب از تیرماه سال 94 در قالب نشست کتاب‌خوان به اشتراک عمومی گذاشته شده است.

 

وی با بیان اینکه «در این نشست‌ها بیش از ‌10هزار نفر شرکت کرده‌اند»، افزود: امیدواریم با اشاعه اندیشه‌ها و تعریف کردن مسیرهای مطالعاتی در راستای پوپایی فرهنگ غنی جامعه ایرانی اسلامی و ارتقای شاخصه‌های کتاب و کتابخوانی گام‌ بلندی برداریم.

 

همچنین در این مراسم، طاهره دوروزی؛ مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، اظهار داشت: برگزاری سلسله نشست‌های کتاب‌خوان در جامعه اثربخشی ویژه‌ای داشته و قطعا برگزاری چنین برنامه‌های فرهنگی پربار و هدفمند، منتج به دستاوردهایی ارزشمندی در جامعه خواهد شد.

 

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همدان با بیان اینکه «از مهمترین دستاورد‌های نشست کتاب‌خوان، ترویج کتاب و کتابخوانی در بین اقشار مختلف مردم است»، گفت: در کنار این دستاوردها اتفاقات خوبی حادث خواهد شد که می‌توان به معرفی آداب، سنن، تمدن و بحث‌های ارزشی در این زمینه اشاره داشت.

 

زارعی از دیگر دستاوردهای برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان را الگوسازی و معرفی اسوه‌های اخلاقی، علمی و حماسی به ویژه برای نسل جوان دانست و افزود:‌ در این نشست از یک بانوی فاخر ملی و بین المللی صحبت شد که به عنوان یک مادر، همسر و مبارز نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.