شوراي اداري شهرستان رزن برگزار شد

فرماندار رزن در شوراي اداري شهرستان رزن با بيان اينکه امسال هم مثل سال گذشته حفظ منابع آبي و ايجاد اشتغال پايدار از اولويت‎هاي شهرستان خواهد بود،گفت: سال گذشته بيش از 13 درصد از اعتبارات حوزه اشتغال استان توسط رزن جذب شده است. به گزارش “فردای همدان” فتحعلي حسيني بعد از ظهر امروز در شوراي […]

فرماندار رزن در شوراي اداري شهرستان رزن با بيان اينکه امسال هم مثل سال گذشته حفظ منابع آبي و ايجاد اشتغال پايدار از اولويت‎هاي شهرستان خواهد بود،گفت: سال گذشته بيش از 13 درصد از اعتبارات حوزه اشتغال استان توسط رزن جذب شده است.

به گزارش “فردای همدان” فتحعلي حسيني بعد از ظهر امروز در شوراي اداري شهرستان رزن با بيان اينکه امسال هم مثل سال گذشته حفظ منابع آبي و ايجاد اشتغال پايدار از اولويت‎هاي شهرستان خواهد بود، اظهار کرد: سال گذشته بيش از 13 درصد از اعتبارات حوزه اشتغال استان توسط رزن جذب شده است.

وي خاطر نشان کرد: سال گذشته براي يک‌هزار و 537 نفر اشتغال ايجاد شده بود که تلاش مي‌شود با راه‌اندازي واحدهاي توليدي مختلف اين رقم افزايش يابد.

فرماندار رزن با اشاره به تشکيل اتاق فکر کارگروه اشتغال اين شهرستان گفت: در شهرستان رزن 3 هزار نفر بيکار وجود دارد که از اين تعداد 800 نفر فارغ‌التحصيل دانشگاهي هستند. وي ادامه داد: براي حل مشکل اشتغال در شهرستان رزن ابتدا بايد به فکر احياي واحدهاي تعطيل باشيم.

حسيني با بيان اينکه شهرستان رزن در انسداد چاه‌هاي غير مجاز و کنترل برداشت آب‌هاي زيرزميني حائز رتبه اول در سطح استان است، خاطرنشان کرد: امسال 191 حلقه چاه غير مجاز براي انسداد شناسايي شده که تا پايان سال پر مي‎شوند.

وي افزود: در سال زراعي جاري 91 هزار هکتار غلات در سطح شهرستان کشت شده که پيش‌بيني مي‌شود بيش از 150 هزار تن گندم و 30 هزار تن جو برداشت شود.

فرماندار رزن از خريد بيش از 55 هزار تن گندم و 20 هزار تن جو به صورت تضميني از کشاورزان خبر داد و گفت: امسال پيش‎بيني مي‎شود بيش از 80 هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان خريداري شود.

امام جمعه قروه درجزين نيز مديريت مصرف، حمايت از توليد داخلي، تکيه بر مردم بر اساس اعتماد آنها را از ارکان اقتصاد مقاومتي خواند و گفت: اين خود مردم هستند که قرار است اقتصاد مقاومتي را پيش ببرند، بنابراين اگر مردم همراهي نکنند اجراي اين طرح ناقص خواهد ماند.

حجت‎الاسلام والمسلمين محمد محمدي در ادامه افزود: اقتصاد مقاومتي بايد عملي شود اما نه اقتصاد عاريتي که در آن انتظار منجي از خارج را براي حل مشکلات داشته باشيم.

وي با استقبال از تبديل شهرستان رزن به شهر چيپس‌ها گفت: سيب زميني در اين شهرستان با قيمت بالا توليد و با قيمت ناچيز صادر مي‌شود لذا گسترش صنايع تبديلي نقش موثري در ايجاد اشتغال به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه قروه درجزين با عنوان اينکه مصرف انرژي در کشور بالاست گفت: مسؤولان ادارات براي کارمندان آن اداره الگو هستند زيرا اگر رئيس آن اداره مصرف بهينه را مد نظر داشته باشد، کارمندان هم از او پيروي خواهند کرد.

در پايان از ادارات فرهنگ ارشاد اسلامي، بنياد شهيد و فني حرفه اي شهرستان رزن به علت صرفه‌جويي و مديريت در مصرف منابع تقدير شد.