رويکرد دولت در حوزه يارانه‌ها ايجاد اشتغال و توانمندي خانواده‌ها است

گروه اقتصاد: فرماندار همدان گفت: رويکرد دولت در حوزه يارانه‌ها ايجاد اشتغال و توانمندي خانواده‌ها است. به گزارش “فردای همدان”، علي تعالي در شوراي اشتغال و سرمايه گذاري شهرستان همدان اظهار کرد: رويکرد اصلي دولت ايجاد اشتغال خانگي است و در حوزه هاي حمايت از اقشار کم درآمد حفظ عزت و کرامت خانواده ها از […]

گروه اقتصاد: فرماندار همدان گفت: رويکرد دولت در حوزه يارانه‌ها ايجاد اشتغال و توانمندي خانواده‌ها است.

به گزارش “فردای همدان”، علي تعالي در شوراي اشتغال و سرمايه گذاري شهرستان همدان اظهار کرد: رويکرد اصلي دولت ايجاد اشتغال خانگي است و در حوزه هاي حمايت از اقشار کم درآمد حفظ عزت و کرامت خانواده ها از سياست هاي مهم دولت است.

 

وي ادامه داد: ايرادي که دولت به يارانه ها داشت عوارضي مانند کوشش نکردن و نداشتن فعاليت در جامعه بود چرا که رويکرد دولت که کميته امداد نيز بر آن صحه گذاشت توانمندي خانواده ها با ايجاد اشتغال خانگي است.

 

وي ادامه داد: اشتغالزايي توسط کميته امداد موجب شده تعدادي زيادي از مددجويان زير پوشش کميته امداد به خودکفايي برسند و از سايه حمايت کميته خارج شدند.

 

فرماندار همدان گفت: ستاد تسهيل شهرستان در سال جاري 159 مصوبه داشته که 47 مورد آن اجرا شده است.

 

وي با اشاره به 46 واحد صنعتي غير فعال در همدان خواستار تجزيه و تجليل مشکلات اين واحدها در ستاد تسهيل و رفع موانع توليد شهرستان شد.

 

تعالي با اشاره به همايش مجريان انتخابات در تهران با حضور رئيس جمهوري گفت: مهمترين تاکيد دکتر روحاني در انتخابات سال آينده حفظ همبستگي و وحدت در شرايط حساس کنوني بود.

 

وي امانت داري، سلامت ، بي طرفي مجريان در انتخابات ، حضور حداکثري مردم و استفاده نکردن از امکانات دولتي براي تيليغ در انتخابات را از موارد مطرح شده توسط رئيس جمهوري عنوان کرد.

 

تعالي افزود: انتخابات مجلس شوراي اسلامي که در سال گذشته برگزار شد از نظر سلامت و امنيت نمونه بود و کمترين تخلف قانوني و ابطال در اين دوره انتخابات وجود داشت.

 

وي برگزاري انتخابات سالم با حضور حداکثري مردم را موجب سرافرازي ايران در منظر جهانيان عنوان کرد.

 

رئيس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي شهرستان همدان نيز گفت: از ابتداي سال جاري تاکنون در شهرستان همدان سه هزار و 484 نفر و به صورت ميانگين هر ماه 348 نفر بيمه اجباري شدند.

 

جمال حداد همداني افزود: در سامانه رصد اشتغال نيز امسال يک هزار و 547 نفر در شهرستان همدان نام نويسي کردند.

 

مديرکل کميته امداد امام خميني (ره) استان همدان نيز گفت: از ابتداي سال جاري تاکنون 2 هزار و 586 طرح براي مددجويان زير پوشش اين نهاد ايجاد شده است.

 

پيمان ترکمانه افزود: سهميه ابلاغي ايجاد اشتغال در سال جاري توسط اين نهاد در اين استان 2 هزار و 430 طرح با 340 ميليارد ريال اعتبار بود که با ايجاد اين تعداد شغل 106 درصد تعهد طرح اجرا شده است.

 

وي با بيان اينکه برخي از طرح ها مانند قالي بافي و مشاغل خرد کمتر از 150 ميليون ريال تسهيلات دريافت کردند گفت: تاکنون 72 درصد از منابع داخلي و بانکي براي ايجاد اشتغال استان جذب شده است.

 

وي ادامه داد: در سال جاري 12 هزار و 531 مورد نظارت از طرح هاي خود اشتغالي انجام شده و 2 هزار و 272 مددجو با 2 ميليارد و 700 ميليارد ريال اعتبار آموزش هاي لازم در زمينه اشتغالزايي را فرا گرفتند.

 

ترکمانه گفت: در سال جاري يک هزار و 346 نفر در شهرستان همدان بيمه شدند و سه هزار نفر از مددجويان اين نهاد به خود کفايي رسيدند.

 

وي ادامه داد: اکنون 767 دار قالي فعال در همدان وجود دارد که امسال 364 متر مربع به ارزش پنج ميليارد ريال توسط مددجويان بافته شده است.

 

رئيس اداره صنايع فلزي سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان همدان نيز گفت: ستاد تسهيل در سال جاري در اين شهرستان 159 مصوبه داشته که 47 مصوبه اجرا، 12 مصوبه در مرحله اجرا ، 73 مورد در حال رايزني و پيگيري است و 2 مصوبه اجرا نشده و 25 مصوبه نيز در ليست انصرافي ها قرار دارد.

 

نادر رضايي افزود: کل واحدهاي داراي پروانه بهره برداري در اين شهرستان 362 واحد است که براي 9 هزار و 205 نفر اشتغالزايي ايجاد کرده که از اين تعداد 46 واحد صنعتي غير فعال است.

 

وي ادامه داد: کل واحدهاي صنفي فعال و غير فعال شهرستان همدان نيز 29 هزار و 842 فقره است که از اين تعداد 19 هزار و 131 واحد داراي پروانه کسب بوده و بقيه فاقد مجوز و پروانه کسب هستند .