25هزار کارت هوشمند ملي در تويسرکان صادر شده است

فرماندار تويسرکان با اشاره به اينکه تا پايان دي ماه امسال 35هزار درخواست کارت هوشمند ملي در تويسرکان داشته‌ايم، گفت: تا کنون 25هزار کارت هوشمند ملي در تويسرکان صادر شده است. به گزارش “فردای همدان”، حبيب موميوند در جلسه شوراي هماهنگي ثبت وقايع حياتي شهرستان  تويسرکان؛ از تکريم ارباب رجوع در ثبت احوال شهرستان به […]

فرماندار تويسرکان با اشاره به اينکه تا پايان دي ماه امسال 35هزار درخواست کارت هوشمند ملي در تويسرکان داشته‌ايم، گفت: تا کنون 25هزار کارت هوشمند ملي در تويسرکان صادر شده است.

به گزارش “فردای همدان”، حبيب موميوند در جلسه شوراي هماهنگي ثبت وقايع حياتي شهرستان  تويسرکان؛ از تکريم ارباب رجوع در ثبت احوال شهرستان به نحو احسن خبر داد و گفت: در ده ماهه ابتداي امسال 20هزار نفر مراجعه به ثبت احوال در زمينه هاي تعويض شناسنامه، صدور شناسنامه، درخواست کارت هوشمند ملي و ديگر خدمات وجود داشته که خوشبختانه کسي احساس نارضايتي و شکايتي نکرده است.

وي توجه به آمار براي برنامه‌ريزي‌ها در کشور را مهم ارزيابي کرد و افزود: ثبت وقايع حياتي در ارائه آمار به روز بسيار مهم است.

مهندس موميوند از ثبت 1365 فقره ولادت در شهرستان در ده ماه امسال خبر داد و گفت: از اين تعداد 8/51 درصد فرزند پسر و 2/48 درصد فرزند دختر بوده‌اند، اين ميزان ولادت در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 10درصد کاهش داشته است.

وي با تأکيد بر اينکه ثبت 99.6 درصد از آمار ولادت‌ها در مهلت قانوني انجام شده است، افزود: شهرستان تويسرکان در زمينه ثبت به موقع ولادت‌ها بالاترين نرخ استان و رتبه اول را دارد.

فرماندار تويسرکان با اشاره به ثبت 549 واقعه فوت در دهه ماه اول امسال در تويسرکان، از افزايش 11درصدي واقعه فوت نسبت به مدت مشابه سال گذشته در تويسرکان خبر داد و افزود: 57درصد اين آمار از جمعيت آقايان و 43 درصد مربوط به بانوان است.

وي با تأکيد بر اينکه 99.1 درصد از آمار وفات شهرستان در مهلت قانوني ثبت شده است، گفت: در اين زمينه نيز تويسرکان از شهرستان هاي پيشتاز در استان است.

مهندس موميوند از ثبت 810 واقعه ازدواج که نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش 19درصدي مواجه بوده در شهرستان خبر داد و گفت: 221 واقعه طلاق نيز در دهه ماهه ابتداي امسال در شهرستان ثبت شده که 1.4درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش داشته است.

وي با اشاره به روند نزولي شيب طلاق در جامعه، به برنامه‌هاي فرهنگي دولت در زمينه هاي معضلات اجتماعي اشاره کرد و افزود: حضور سازمان‌هاي مردم نهاد که در دولت تدبير و اميد در شهرستان تويسرکان با افزايش 100درصدي مواجه بوده نيز در اين زمينه بي تأثير نبوده است.

مهندس موميوند ميانگين سن ازدواج براي آقايان در سطح شهرستان را 29.6 سال و براي بانوان 24.2 سال عنوان کرد و افزود: اين ميزان در استان همدان 28.7سال و براي بانوان 23.1 سال است.

معاون آمار و انفورماتيک ثبت احوال همدان نيز در اين جلسه با تأکيد بر اينکه استان همدان در ثبت وقايع حياتي جزء رتبه‌هاي اول تا سوم در کشور است، گفت: شهرستان تويسرکان هميشه به عنوان شهرستان پيشرو در ثبت وقايع در استان بوده است.

جواد توحيدي با تأکيد بر اينکه در طول ده ماه امسال در استان همدان 14 هزار و 356 مورد ازدواج به ثبت رسيده است، گفت: براساس آمارهاي ثبت شده 5.4 درصد ازدواج در طول ده ماه سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وي با اشاره به اينکه در 10 ماهه امسال 2.4 درصد واقعه طلاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش يافته است، گفت: در هر شبانه روز در اين مدت 11 طلاق به ثبت رسيده است.

توحيدي در خصوص تقاضاي کارت ملي هوشمند در طول 10 ماه سال جاري در استان همدان تصريح کرد: امسال تاکنون 246 هزار و 759 مورد در خواست کارت ملي هوشمند توسط اداره ثبت احوال استان همدان أخذ شده است.

وي با بيان اينکه در همين مدت 167 هزار و 455 مورد کارت ملي هوشمند تحويل متقاضيان داده شده است، يادآور شد: از ابتداي طرح تعويض کارت هاي ملي عادي به هوشمند تاکنون 424 هزار و 16 مورد در خواست کارت ملي هوشمند أخذ شده که براي 29.3 درصد از واجدين شرايط کارت ملي هوشمند دريافت کرده اند.

معاون آمار و انفورماتيک ثبت احوال همدان در خصوص صدور شناسنامه هاي مکانيزه در 10  ماه سال جاري نيز عنوان کرد: در طول 10 ماه امسال 58 هزار و120 مورد شناسنامه مکانيزه براي افراد بالاي 15 سال صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد رشد داشته است.

وي در ادامه خواستار حل مشکل ساختمان ثبت‌احوال شهرستان شد و افزود: شهرداري و شوراي شهر تويسرکان براي پرداخت عوارض ساختمان اين اداره را کمک کنند.

انتهای پیام/