از شهرداری تا تیم‌داری، از همگانی تا قهرمانی

گروه ورزش: مدیرعامل سازمان فرهنگی‌ورزشی شهرداری همدان می‌گوید: شهرداری بار ورزش شهر همدان را به دوش می‌کشد.     به گزارش “فردای همدان” و به نقل از همشهری، امیرحسین اسکندریان با بیان اینکه شهرداری ۲۰ ورزش را تحت پوشش دارد می‌افزاید: شهرداری همدان در حال حاضر دارای ورزش محلات، مدرسه فوتبال، آکادمی فوتبال، تیم فوتبال […]

گروه ورزش: مدیرعامل سازمان فرهنگی‌ورزشی شهرداری همدان می‌گوید: شهرداری بار ورزش شهر همدان را به دوش می‌کشد.

 

 

به گزارش “فردای همدان” و به نقل از همشهری، امیرحسین اسکندریان با بیان اینکه شهرداری ۲۰ ورزش را تحت پوشش دارد می‌افزاید: شهرداری همدان در حال حاضر دارای ورزش محلات، مدرسه فوتبال، آکادمی فوتبال، تیم فوتبال بزرگسالان در لیگ دو، بدمینتون، والیبال، کشتی و غیره است و از تمامی این رشته‌ها حمایت می‌کند.

اسکندریان در رابطه با کسب مقام سومی تیم کشتی شهرداری همدان در تورنمنت بزرگ اسپانیا اظهار می‌کند: تیم بومی کشتی شهرداری همدان با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر همدان در مسابقات اسپانیا شرکت کردند.

وی با بیان اینکه کشتی‌گیران تیم شهردای توانستند در رقابت با ۵۴ کشور دنیا سوم شوند، می‌افزاید: هدف از اعزام به این تورنمنت آینده‌سازی و کسب تجربه برای کشتی‌گیران بود و فقط کسب مقام نبود.

 

بازگشت به اوج

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان با اشاره به اینکه انتقاداتی بر ما وارد شد که چرا کشتی‌گیران نامی از جمله جوکار را به این مسابقات اعزام نکردیم، بیان می‌کند: قصد ما اعزام کشتی‌گیران بومی از شهر همدان، تیم شهرداری و کسب تجربه برای سایر کشتی‌گیران بود.

اسکندریان ادامه می‌دهد: بر خلاف تصور عده‌ای که این مسابقات را بدون ارزش و نامعتبر می‌دانستند ۵۴ کشور دنیا از جمله امریکا، روسیه، کوبا، هند، بلغارستان، مجارستان و چند کشور دیگر شرکت کرده بودند که این نشان از اعتبار این مسابقات داشت.

وی خاطرنشان می‌کند: تیم شهرداری همدان که برای اولین بار در یک تورنمنت بین‌المللی شرکت کرده بود توانست با کسب یک عنوان سومی در وزن ۹۷ کیلوگرم توسط دانیال شریعتی و چهار مقام پنجمی توسط سعید انوری در وزن ۵۷ کیلوگرم، یوسف کامرانی در وزن ۶۵ کیلوگرم، حامد وفایی در وزن ۷۰ کیلوگرم و وحید شاه‌محمدی در وزن ۸۶ کیلوگرم و کسب ۳۵ امتیاز به کار خود پایان دهد.

اسکندریان با بیان اینکه نمایندگان شهر همدان اولین بار بود در یک تورنمنت بین‌المللی شرکت داشتند، ادامه می‌دهد: با کسب تجربیات گرانبها و حضور در کنار قهرمانان این رشته، حالا خود را برای حضور قدرتمند در میادین ملی آماده می‌کنند تا شاید بتوانند کشتی همدان را به روزهای اوج خود بازگردانند.

 

حمایت از جوانان بومی

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان با بیان اینکه انتظار داشتیم و داریم اهالی رسانه از این موضوع و جوانان بومی همدان حمایت کنند، عنوان می‌کند: کشتی‌گیرانی که به این رقابت‌ها اعزام شدند آینده‌سازان شهر، استان و کشورمان خواهند بود.

وی در واکنش به این موضوع که شنیده می‌شود نزدیک به ۳۰ میلیون تومان برای این اعزام هزینه شده است، می‌گوید: تا تیم از اسپانیا برنگردد نمی‌توان مبلغی را اعلام کرد.

اسکندریان در پاسخ به این سؤال که سازمان شهرداری تاکنون پاداش بازیکنان تیم فوتبال بزرگسالان را نداده است، چگونه تیم کشی را به اسپانیا اعزام کرد، اظهار می‌کند: درست است پاداش بازیکنان تیم داده نشده اما نمی‌توان همه رشته‌ها را به هم مرتبط کرد؛ در خیلی از تیم‌های بزرگ پاداش بازیکنان دیر پرداخت می‌شود و این امری طبیعی است.

وی خاطرنشان می‌کند: البته باید به این نکته توجه کرد که نزدیک به ۸۰ درصد حقوق بازیکنان تیم فوتبال شهرداری پرداخت شده و در باشگاه‌های دیگر اینگونه نیست.

 

شناسایی استعداد‌ها

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان می‌گوید: به جای انتقادهایی که از تیم شهرداری می‌شود، بهتر است به کمک شهرداری همدان بیاییم و از آن حمایت چندجانبه کنیم.

اسکندریان با اشاره به اینکه بسیاری از ورزش‌های شهرداری در کشور نمونه و پایلوت شده است، بیان می‌کند: بیش از ۲ هزار نفر در بخش بانوان و آقایان در این حوزه فعالیت دارند که این عدد کم نیست.

وی عنوان می‌کند: سازمان فرهنگی‌ورزشی شهرداری با حمایت از ورزش‌های مختلف سعی در شناسایی استعداد‌ها و نخبه‌پروری دارد؛ بنابراین می‌طلبد اصحاب رسانه و مسئولان از آن حمایت کنند تا با همدلی و وحدت همچنان در کشور موفق عمل کنیم.

 

حاشیه‌سازی نکنیم

مدیرعامل سازمان فرهنگی‌ورزشی شهرداری همدان با بیان اینکه نباید همواره به دنبال حاشیه‌سازی و به چالش کشیدن بود، می‌گوید: تیم‌های شهرداری آبروی شهر و استان هستند و نباید به راحتی آن‌ها را تخریب کرد بلکه باید با حمایت باعث شد نتیجه‌های بهتری کسب کنند.

اسکندریان با اشاره به اینکه تیم فوتبال شهرداری همدان نیاز به حمایت همه‌جانبه دارد، اضافه می‌کند: امسال این تیم در لیگ دسته ۲ حضور دارد و باید به آن توجه شود چراکه اگر از آن حمایت نشود مانند تیم پاس رو به نابودی می‌رود.

وی با بیان اینکه جا دارد از اعضای شورای اسلامی و شهرداری همدان تشکر و قدردانی کنم، خاطرنشان می‌کند: هدف کلی سازمان فرهنگی‌ورزشی شهرداری همدان کسب افتخارات مختلف در رشته‌های متفاوت است که خوشبختانه تاکنون هم موفق عمل کرده است.

 

۵ زمین برای فوتبال محلات

مدیرعامل سازمان فرهنگی‌ورزشی شهرداری همدان با اشاره به فوتبال محلات، اظهار می‌کند: با حمایت شورای شهر و هیأت مدیره در دهکده ورزشی محلات واقع در رباط شورین ۵ زمین در حال آماده‌سازی برای فوتبال محلات است.

وی عنوان می‌کند: پیشرفت آماده‌سازی زمین‌های فوتبال محلات از هفته گذشته آغاز شده است.

اسکندریان می‌افزاید: امسال این سازمان ورزش محلات، فوتبال محلات، کشتی و والیبال بانوان و آقایان را برای علاقه‌مندان به ورزش دارد و در این زمینه‌ها فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در ورزش محلات مهم‌ترین هدف برقراری عدالت اجتماعی در تقسیم امکانات ورزشی بین محلات همدان است، بیان می‌کند: در ورزش محلات مردم باید در هر سطح و قشری به‌طور تساوی از امکانات ورزشی بهره‌مند شوند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی‌ورزشی شهرداری همدان با اشاره به سایر اهداف ورزش محلات ادامه می‌دهد: دوری جوانان از معضلات اجتماعی، ترویج فرهنگ ورزش در بین محلات همدان، پرکردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و پیدا کردن استعدادهای ورزشی مهم‌ترین هدف در شکل‌گیری ورزش محلات است.

نویسنده: مهری درویش‌قنبر