دست کوتاه بسکتبال همدان از لیگ کشوری

گروه ورزش: رئیس هیأت بسکتبال استان همدان می‌گوید: امسال فدراسیون برگزاری مسابقات لیگ نوجوانان آقایان و بانوان در سطح کشور را در برنامه خود دارد که ورزشکاران با هزینه هیأت بسکتبال به این مسابقات اعزام می‌شوند؛ اما هیأت استان همدان به دلیل مشکلات اعتباری نمی‌تواند در لیگ سراسری شرکت کند.     به گزارش “فردای […]

گروه ورزش: رئیس هیأت بسکتبال استان همدان می‌گوید: امسال فدراسیون برگزاری مسابقات لیگ نوجوانان آقایان و بانوان در سطح کشور را در برنامه خود دارد که ورزشکاران با هزینه هیأت بسکتبال به این مسابقات اعزام می‌شوند؛ اما هیأت استان همدان به دلیل مشکلات اعتباری نمی‌تواند در لیگ سراسری شرکت کند.

 

 

به گزارش “فردای همدان” و به نقل از همشهری، پرویز ریحانی می‌افزاید: توان تأمین هزینه‌های تیم‌داری در رقابت‌های فصل جاری لیگ دسته یک بسکتبال بانوان کشور را نداریم و اگر اعتبار مورد نیاز مهیا نشود، قطعا کناره‌گیری می‌کنیم.

نبود حامی مالی

رئیس هیأت بسکتبال استان همدان در پاسخ به این سؤال که شنیده می‌شود هیأت بسکتبال همدان در تلاش است تا یک تیم در مسابقات زیر گروه بسکتبال مردان کشور شرکت دهد، اظهار می‌کند: بسکتبال آقایان با مشکل هزینه شرکت در لیگ روبه‌رو است و حمایت مالی نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت در لیگ دسته یک بانوان چندین سال با هزینه هیأت بوده و حمایت دیگری جز اداره ‌کل ورزش و جوانان ندارد، خاطرنشان می‌کند: بسکتبال بانوان همدان به ۳۰ میلیون تومان برای حضور در لیگ یک کشور نیاز دارد.

ریحانی اظهار می‌کند: سال گذشته نیز با وجود محدودیت‌ها، ۲۵ میلیون تومان برای حضور تیم بانوان همدان در لیگ دسته یک بسکتبال کشور هزینه کردیم اما امسال این توان از عهده هیأت خارج است.

ریحانی ادامه می‌دهد: همه مسئولان، بخش خصوصی، اداره ‌کل ورزش و جوانان می‌توانند به صورت همه‌جانبه از این رشته حمایت کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بخش خصوصی در این عرصه وارد نشده است، می‌گوید: به جز اداره ‌کل ورزش و جوانان استان همدان بخش دیگری از این رشته حمایت نکرده است.

 

مسابقه پیشکسوتان بسکتبال

رئیس هیأت بسکتبال استان همدان در پاسخ به این سؤال که هیأت بسکتبال چه برنامه‌هایی در تقویم ورزشی خود دارد، اظهار می‌کند: امسال فدراسیون برگزاری مسابقات لیگ نوجوانان آقایان و بانوان را در سطح کشور در برنامه خود دارد که ورزشکاران با هزینه هیأت بسکتبال به این مسابقات اعزام می‌شوند؛ اما همدان به دلیل مشکلات اعتباری نمی‌تواند در لیگ سراسری شرکت کند.

ریحانی می‌گوید: همچنین در آینده نه چندان دور مسابقه پیشکسوتان بسکتبال با حضور استان‌های البرز، خوزستان، کرمانشاه و همدان به میزبانی استان همدان برگزار می‌شود.

 

فعالیت ۲۳۰۰ بسکتبالیست

رئیس هیأت بسکتبال استان همدان با اشاره به وضعیت بسکتبال در استان اظهار می‌کند: این رشته علاقه‌مندان زیادی را در خود جای داده است و در ۸ شهرستان استان همدان ۲۳۰۰ نفر در رشته بسکتبال فعالیت دارند.

ریحانی می‌افزاید: در رشته بسکتبال مشکل فضا برای تمرین وجود ندارد و فضا و باشگاه به اندازه کافی هست، فقط مشکل این رشته مالی و اعتباری است.

وی با اشاره به اینکه استان همدان «خانه بسکتبال» دارد، بیان می‌کند: این خانه دارای امکانات خوب و کافی است و بسکتبالیست‌های زیادی را در خود جای داده است.

رئیس هیأت بسکتبال استان همدان با بیان اینکه از مشکلات کانون ورزشی در استان همدان تمرینات کم ورزشکاران در سالن‌های ورزشی است، عنوان می‌کند: البته حسن آقامحمدی توانسته با تلاش و پشتکار به عضویت تیم ملی جوانان کشور درآید و قهرمان رشته خود باشد.

 

ارتقای مربیان و داوران

رئیس هیأت بسکتبال استان همدان با اشاره به مربیان و داوران استان همدان، می‌گوید: امسال قصد داریم برای ارتقای مربیان و داوران بسکتبال آن‌ها را به کلاس‌های ارتقای کشوری معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه هادی سالم، داور بسکتبالیست همدان، رقابت‌های بسکتبال جوانان آسیا را قضاوت خواهد کرد، می‌گوید: مسئولان فیبا آسیا از ۴ داور ایرانی برای قضاوت در رقابت‌های بسکتبال جوانان آسیا دعوت کردند که یکی از این داوران همدانی است.

ریحانی در پاسخ به این سؤال که چه برنامه‌ای برای استعدادیابی در این رشته دارید، عنوان می‌کند: کلاس‌های استعدادیابی از آقایان و بانوان در تابستان در مدرسه بسکتبال آغاز شده و از سن ۷ تا ۱۷ سال در این کلاس‌ها شرکت کرده‌اند. در پایان تابستان شرکت‌کنندگان استعدادیابی و به کلاس‌های مختلف معرفی می‌شوند.

نویسنده: مهری درویش‌قنبر