آموزش های محیط زیست در مدارس شهرستان بهار آغاز شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار اعلام کرد: برنامه های آموزشی محیط زیست در مقاطع مختلف تحصیلی سال 96-95 برای هزار و 168 نفر از دانش آموزان آغاز شد.       به گزارش “فردای همدان”، همدان فاطمه کاظمینی با اعلام این خبر افزود: این آموزش ها با مشارکت موسسه مردم نهاد بهار ثمین […]

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار اعلام کرد: برنامه های آموزشی محیط زیست در مقاطع مختلف تحصیلی سال 96-95 برای هزار و 168 نفر از دانش آموزان آغاز شد.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان”، همدان فاطمه کاظمینی با اعلام این خبر افزود: این آموزش ها با مشارکت موسسه مردم نهاد بهار ثمین الوند، آموزش و پرورش و محیط زیست شهرستان صورت می گیرد.

کاظمینی گفت: در دهه های اخیر بخش عمده ای از بحران ها و معضلات زیست محیطی نظیر افزایش آلودگی های محیط زیست، بحران آب ، تخریب طبیعت ، کاهش منابع و … ریشه در فقدان آگاهی های لازم و ضعف فرهنگی در زمینه ارتباط انسان و طبیعت دارد. لذا نیازمند عزم جدی برای تقویت فرهنگ حفاظت از محیط زیست در اقشار مختلف جامعه هستیم.

وی ادامه داد: نقش دانش آموزان و آشنایی جوانان با علوم پایه زیست محیطی در مقاطع مختلف تحصیلی می تواند روحیه سازگاری و حس مسئولیت پذیری در حفاظت از منابع طبیعی را در آن ها تقویت نماید و ما را در دستیابی به اهداف مدیریتی برای حفظ و حمایت از محیط زیست کمک کند.

وی اظهار کرد: با توجه به تجربه موفق سال گذشته، برنامه های آموزشی در سطح مدارس شهر بهار در اجرای تفاهم نامه مشترک همکاری اداره حفاظت محیط زیست با اداره آموزش و پرورش در سالتحصیلی 96-95 در سطح 4 مدرسه مقاطع تحصیلی مختلف با جمعیتی بالغ بر 1168 نفر از آبان ماه سال جاری آغاز شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار بیان کرد:در این کارگاه های آموزشی که یک روز در هفته در مدارس هدف برگزار می گردد، دانش آموزان با مفاهیم محیط زیست با  بکارگیری اسلاید، تصویر، نماهنگ های مرتبط با مباحث آموزشی و … آشنا می گردند.

وی خاطرنشان کرد: برای فراهم شدن مقدمات کار، اولین جلسه آموزشی در مدرسه شهید شیرینی شهر لالجین برای 40 نفر از همیاران بهداشت مدرسه با همکاری موسسه مردم نهاد بهار ثمین الوند برگزار گردید و در این کارگاه دانش آموزان با مفاهیم محیط زیست، منابع آب ، خاک و هوا، منابع آلوده کننده، انرژی و اهمیت آن، زباله و بازیافت آن، اهمیت تنوع زیستی، حیات و حش، جنگل و راه های کاهش گرد و غبار و … آشنا شدند.

وی یادآورد شد: دانش آموزان مدرسه شهید شیرینی، امسال با نصب حمایل هایی با عنوان همیار محیط زیست به صورت نمادین  در مراسم سوگواری سالار شهیدان در بین عزاداران و هیئت های مذهبی حضور یافتند و به فرهنگ سازی و تشویق به استفاده از ظروف سنتی و یا یکبار مصرف گیاهی و جمع آوری زباله پرداختند.

کاظمینی در پایان گفت: مشارکت دانش آموزان و معلمان در حفاظت از محیط زیست امری ضروری بوده و امید است آموزش ها و فرهنگ سازی زیست محیطی به تحكیم اخلاق زیست محیطی در جامعه منجر گردد