یادداشت استاندار همدان به مناسبت روز دانشجو؛

ضرورت حفظ روحیه استکبار ستیزی توسط دانشجویان

دانشجو موذن جامعه است اگر خواب بماند نماز امت قضا می شود. « شهید بهشتی »

16 آذر یادآور ایستادگی، بصیرت و آگاهی در مقابل استعمار و استکبار غرب و استبداد و خودکامگی در تاریخ این کشور است. حوادث 16 آذر سال 1332 نشان‌داد راز ماندگاری روز دانشجو قرار گرفتن در خط مقدم استکبار ستیزی، استقلال‌طلبی و عدالت‌خواهی است که از ویژگی‌های ذاتی یک دانشجوی معتقد و متعهد به ایران اسلامی است.
دانشجوی امروز، آگاهانه، با الهام از سیره الهی حضرت امام خمینی (ره) و منویات رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت اله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) توانسته است بدور از هرگونه هیاهوی تبلیغاتی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استقلال طلبی، آزادی‌خواهی، استکبار ستیزی و حرکت در مسیر آرمان‌های شهدای والامقام را حفظ کند.
در طول تاریخ پرفراز ایران اسلامی عزیز دانشجویان و دانشگاهیان بعنوان قشر فرهیخته و نیروی محرکه فکری با نگاهی دوراندیشانه و امیدبخش همواره حافظ آرمانهای والای نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و نقش مهمی در تحولات سیاسی اجتماعی داشته‌اند .
طبق فرموده رهبر معظم انقلاب: « لشکر جوانان مومن و انقلابی وارد میدان مطالبه آرمانهای انقلاب شوند.» امروز که در شرایط استثنایی تاریخ جمهوری اسلامی قرار داریم و با وجود خدمات ارزنده نظام مقدس جمهوری اسلامی در تمام ابعاد به کشور، دنیای غرب با تمام قوای خارجی برای ناامید کردن و وارونه نمایاندن این خدمات همه‌جانبه وارد جنگ شناختی شده است. از آنجا که دانشگاه یکی از مراجع علمی و مراکز تحولات فکری، سیاسی و اجتماعی اثرگذار است می‌تواند به دور از جنجال و غوغای سیاسی مبنای دستاوردهای نظام و عملکرد مسئولان نظام را کارشناسی و برای مردم روشن کنند. این اقدام برای مسئولان و مجریان امر نیز می‌تواند حائز اهمیت باشد زیرا تبیین علمی در این جهاد پیشرفتها و دستاوردها، برای روشنگری عامه مردم و مسئولان مفید و سودمند است.

علیرضا قاسمی فرزاد
استاندار همدان