یادواره شهید پورش همدانی در بانه برگزار می‌شود

مسئول قرارگاه راهیان نور شمال غرب کشور گفت: امسال راهیان نور کشور شهید شاخص را از استان همدان انتخاب کردند و شهید پورش همدانی فرمانده تیپ القدیر به عنوان شهید شاخص معرفی شد و یادواره این شهید در شهرستان بانه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری فردای همدان؛ دلگرم ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه تاکید بر روی فرهنگ جهاد است و رسانه‌ها باید بدانند جهاد براساس فرهنگ جهادی خود پا برجا است، اظهار کرد: از زمان جنگ پنج قرار گاه از جمله قرارگاه خاتم الانبیا، قرارگاه کربلا، قرارگاه نجف، قرار گاه حمزه سید الشهدا و قرار گاه نوح نبی را در داخل کشور و قرارگاه رمضان را در خارج کشور داشتیم.
وی با اشاره به اینکه جهاد سازندگی هم همین پنج قرار گاه را داشت، ادامه داد: در آغاز جنگ جهاد همدان ابتدا در سر‌پل ذهاب مستقر شده بود و جهاد همدان قبل از اینکه جنگ‌ شروع شود در قصر شیرین حضور داشتند.
مسئول قرارگاه راهیان نور شمال غرب کشور با اشاره به اینکه نخستین تعمیرگاه بزرگ جنگی از چاپارخانه همدان در سر پل ذهاب به صورت مردمی فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: در سیمناری تصمیم گرفته شد که در تمام مناطق جهاد‌هایی فعالیت کنند و هیچ منطقه‌ای خالی از جهاد نباشد، در نهایت جهاد ملایر در سر پل ذهاب منتقل و جهاد همدان در سر دشت مستقر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه جهاد همدان بعد از سر دشت در عملیات جنوب فعالیت داشته است، اضافه کرد: بیشتر شهدای جهاد سازندگی در سر دشت و بانه بوده است و در راهیان نور تصمیم گرفته شد یک یادمان در بانه برای شهدای استان همدان ایجاد شود.
دلگرم با اشاره به اینکه ساخت یادمان از بودجه خاصی نیست و هزینه آن را مردم و خانواده شهدا تامین می‌کنند، بیان کرد: برای ساخت یادمان بوالحسن در بانه از اعتبار دولتی استفاده نشده است.
وی با اشاره به اینکه در یادمان بوالحسن به دلیل اینکه جهاد همدان ۱۰۰ شهید داده تصاویر ۱۰۰ شهید به صورت کاشی در آنجا نصب شده است، ادامه داد: امسال راهیان نور کشور شهید شاخص را از استان همدان انتخاب کردند و شهید پورش همدانی فرمانده تیپ القدیر به عنوان شهید شاخص معرفی شد چراکه این تیپ در منطقه شهرت خاصی دارد.
مسئول قرارگاه راهیان نور شمال غرب کشور با اشاره به اینکه ۵۷ یادمان در کل کشور وجود دارد، افزود: راهیان نور کشور
هر سال یک شهید شاخص معرفی می‌کند و امسال شهید پورش همدانی معرفی شد و چون شهادت ایشان در ۲۲ اردیبهشت سال ۶۷ و در شب قدس بوده بنا شد که امسال در تاریخ ۲۲ اردیبهشت در یادمان بانه برای این شهید یادواره‌ای برگزار شود.
وی با اشاره به اینکه از جهاد سراسر کشور و خانواده شهدای سراسر کشور در این یادمان حضور پیدا می‌کنند، اضافه کرد: برنامه از صبح روز جمعه آغاز می‌شود.
مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه شهید شاخص سال ۱۴۰۱ یکی از فرماندهان استان است، اظهار کرد: یادمانی در ارتفاعات بوالحسن در شهرستان بانه ایجاد شده و یادواره این شهید در کنار این یادمان برگزار می‌شود.
حجت الاسلام رضایی دولت با اشاره به اینکه یادمان بانه یاد و خاطره جهاد گران و شهدای استان همدان را زنده نگهداشته است، ادامه داد: امسال حاج عباس پورش همدانی شهید شاخص کشور برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه یادواره شهید پورش همدانی در تاریخ ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت در شهرستان بانه برگزار می‌شود، افزود: ۳۰۰ نفر خانواده شهدا به این منطقه اعزام خواهند شد و مقتل شهدا را زیارت می‌کنند.
مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه ما به شهدا نیاز داریم و شهدا به ما نیاز ندارند، بیان‌کرد: شهدا نیاز به برگزاری یادواره ندارند بلکه ما نیاز داریم‌ تا به شهدا متوسل بشویم و روحیه جهاد، ایثار و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ما با برگزاری چنین یادواره‌هایی زنده می‌‌شود.