زحمت تولید کشور بر دوش کارگران است

استاندار همدان با بیان اینکه زحمت تولید کشور بر دوش کارگران است، گفت: دولت به دنبال رفع دغدغه‌های معیشتی کارگران است.

به گزارش فردای همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد، در آیین تجلیل از جامعه کارگری استان، اظهار کرد: دولت در راستای رفع دغدغه جامعه کارگران و افزایش معیشت آنان طرح افزایش حقوق را اجرایی کرد.

استاندار همدان با بیان اینکه تورم کشور حدود ۳۷ درصد است حقوق کارگران در چنین شرایطی ۵۷ درصد افزایش یافته است، افزود: قشر کارگر به عنوان یکی از آسیب‌پذیرترین گروه‌های اجتماعی در سال‌های گذشته تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله تحریم، تورم و افزایش نرخ ارز دچار آسیب شده بود که دولت سیزدهم با اجرای طرح افزایش حقوق کمک شایانی به این قشر کرده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش تولید بیشترین زحمات بر دوش کارگران است که اگر در بخش تولید بازوان قدرتمند تلاشگران این عرصه نباشد کار ابتر خواهد ماند، بیان کرد: امسال رهبر معظم انقلاب، بسیار عالمانه و هوشمندانه به بحث تولید اشاره کردند، وی فرمودند که تولید برمبنای دانش روز باشد؛ اما به این معنا که نباید کارگر حذف شود.

قاسمی فرزاد ادامه داد: از تولید‌کنندگان و سرمایه‌گذاران به‌عنوان افسران جنگ اقتصادی نام برده می‌شود و کسی که در فضای جنگ اقتصادی سرمایه خود را به کار می‌گیرد، جهاد اقتصادی انجام داده است.

استاندار همدان با بیان اینکه بر جامعه یک فشار اقتصادی حاکم است. دشمن در ۴۰ سال گذشته با تحریم‌های ظالمانه کشور را در تنگنا قرار داده است، عنوان کرد: وضعیت اقتصادی کشور عادی نیست، دشمن هدف‌گذاری کرده بود که با تحریم‌های ظالمانه ما را از پای دربیاورد.

وی با اشاره به اینکه در طول ۴۰ سال گذشته، تحریم‌های اینچنین ظالمانه، علیه ایران سابقه نداشته است، استکبار جهانی هیچ روزنه‌ای برای تحریم سراغ ندارد، گفت: تحریم‌های مختلفی علیه کشورمان صورت گرفت است، در حوزه دارو و درمان کسانی که ادعای نوع دوستی دارند به حداقل حقوق انسان‌ها رحم نمی‌کنند.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه دشمن می خواهد مردم را به ستوه بیاورد و مردم را خسته کند اما مردم با حضور پر شور خود در راهپیمایی نشان دادند که دشمن به هدف خود نمی‌رسد، اظهار کرد: باید با ایستادگی روحیه خود را تقویت کنیم، دشمن از هر مسیری وارد شده نتوانسته کاری کند اما امروز با فشار می‌خواهد روحیه خودباوری را از ما بگیرد.

استاندار همدان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به انسجامی که در کشور است، باید گفت اجازه نمی‌دهیم اتفاقی که در کشورهای همسایه افتاد در ایران تکرار شود.