برگزاری 8 هزار خدمت بشر دوستانه در همدان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: هشت هزار خدمت بشردوستانه بنام ۸هزار شهید استان در یکصد خانه هلال به‌مناسبت یک قرن خدمت بی‌منت وصدسالگي جمعيت هلال احمر اجرایی می شود.

به گزارش “فردای همدان”؛ سومین جلسه برنامه‌ریزی صدسالگی هلال‌احمر و برنامه‌ریزی یادواره ۸ هزار شهید استان همدان با حضور علی سنجر بیگی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان و محسن ثابتی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت و اعضاء شورای معاونین در دفتر مدیرعامل این جمعیت برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین محسن ثابتی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در این جمعیت با اشاره به اینکه استان همدان سرداران بنام و شهدای شاخصی را تقدیم وطن نموده گفت به فرموده مقام عظمای ولایت فقط برگزاری یادواره هشت هزار شهید کافی نمی باشد و باید کارهای شاخصی نیز بنام این شهیدان انجام شود.
در ادامه علی سنجربگی با اشاره به اجرای برنامه‌های صدسالگی جمعیت، انجام کارهای شاخص بنام شهدای امدادگر و اجرای برنامه های شاخص در هفته هلال خاطر نشان کرد برنامه‌های امسال به نام هشت هزار شهید استان و شهداي امدادگر انجام می گیرد.
وی افزود در طول سال خانه‌های منتخب هلال در سطح استان مجموعه ای از فعالیت‌های این جمعیت را ارائه می نمایند که فراخوان عضویت توسط معاونتهای جوانان و داوطلبان، تهیه نقشه خطرپذیری در روستاها، اجرای مانور امدادی و تشکیل تیم‌های امداد روستایی توسط معاونت امداد ونجات ازجمله این برنامه ها می باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان افزود آموزش مخاطرات و آتش‌سوزی و انجام آموزش‌های عمومی و تخصصی توسط معاونت آموزش و پژوهش، اعزام تیم بهداشتی و درمانی و اعزام کاروان سلامت به روستاهای دارای خانه هلال توسط معاونت درمان و توانبخشی،
شناسايي نيكوكاران محلي،تشکیل پرونده‌های معیشتی و کمک به نیازمندان روستا توسط معاونت داوطلبان درخانه‌های هلال از دیگر اقدامات این جمعیت در سال جاری می باشد.

سنجربگی با تاکید بر تشکیل کانون جوانان و اجرای آموزش های پیشگیری از اعتیاد در این روستاها گفت درسال جاری به احترام هشت هزار شهید استان هشت هزار خدمت بشردوستانه انجام خواهد شد که این اقدامات نیز در یکصد خانه هلال به‌مناسبت صدسالگی جمعیت با شعار یک قرن خدمت بی منت انجام خواهد شد.
وی از رونمایی از خیابان استاد غروی و افتتاح غرفه جمعیت هلال احمر در هفته هلال پیش روی خبر داد و گفت جمعیت هلال احمر استان همدان خدمات شایان ذکر و قابل توجهی در دوران ۸ سال دفاع مقدس در جبهه های حق علیه باطل، اردوگاه های آوارگان و بمباران های هوایی داخل شهرها ارائه نموده است.
در ابتدای این جلسه اعضای شورای معاونین پیشنهادهای مختلفی جهت اجرا درسال جدید و هفته هلال پیش روی ارائه دادند که تعدادی از این پیشنهادات به تصویب رسید و مقرر شد در صورت تامین اعتبار لازم اجرایی شوند.