سازنده صفحه جعلی اینستاگرام در همدان به دام پلیس افتاد

رئیس پلیس فتا استان همدان از شناسایی مجرم سایبری که اقدام به انتشار عکس‌های خصوصی خانمی میان‌سال در صفحه جعلی اینستاگرامی کرده بود،خبر داد.

به گزارش فردای همدان، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد در خصوص این خبر گفت: در پی مراجعه خانمی میان‌سال و ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس که مدعی شده بود فردی ناشناس در فضای مجازی برای وی و خانواده‌اش ایجاد مزاحمت کرده است، رسیدگى به این پرونده ‌به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس ‌فتا قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد که متهم با انتشار عکس‌های شخصی شاکی پرونده در صفحه ایجاد شده قصد اخاذی از وی و ادامه رابطه را داشته که با اقدام به موقع متهم مورد شناسایی قرار گرفت و برابر دستور قضایی صادره در پلیس فتا حاضر شد.

سرهنگ سرخوش نهاد بيان کرد: متهم ابتدا منکر بزه انتسابي بود اما پس از مشاهده ادله و شواهد انکارناپذیر لب به اعتراف گشود و به جرم خود اعتراف کرد.

این مقام مسئول بیان داشت: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده وعواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد، لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می شود. لذا از هموطنان خواستاریم در حفظ و نگهداری تصاویر خصوصی و خانوادگی خود دقت کنند و آگاه باشند که انتشار تصاویر خصوصی در شبکه‌های اجتماعی زمینه را برای سوء استفاده افراد فرصت طلب فراهم می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان همدان خاطرنشان کرد‌ : سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند.