رتبه پنجم همدان در کیفیت نان

رئیس اتحادیه نانوایان همدان از رتبه پنجم این استان در کیفیت پخت نان خبر داد.

به گزارش فردای همدان، ابوذر گل‌محمدی اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان همدان دارای ۵۸۵ واحد نانوایی بوده که از این تعداد، ۳۱۲ واحد نان لواش، ۱۸۶ واحد سنگکی ،۴۴واحد بربری و ۴۳واحد به واحدهای نانوایی گرده ،تافتون و فانتزی اختصاص دارد.

وی با اشاره به اصلاح نرخ قیمت نان از ماه گذشته افزود: خوشبختانه اصلاح قیمت نان از نقش موثری در ارتقاء هر چه بیشتر کیفیت نان این شهرستان توسط واحدهای نانوایی برخوردار بوده است.

گل‌محمدی با اشاره به تعداد ۱۰ اکیپ بازرسی و گشت مشترک از نانوایی‌های سطح شهرستان همدان شامل سازمان صنعت معدن و تجارت، فرمانداری ،اتاق اصناف،شرکت غله به منظور نظارت مستمر از سطح نانوایی، تصریح کرد: از ابتدای اصلاح نرخ نان تاکنون ۳۵۰۰ مورد بازرسی از واحدهای نانوایی این شهرستان توسط این اکیپ‌ها انجام گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: کم فروشی، رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی، کیفیت نان و ساعت کاری از جمله مواردی است که در گشت‌های مشترک و نظارت و بازرسی از سطح نانوایی‌ها مورد توجه بوده و با موارد تخلف برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه عدم رعایت ساعت کاری را از بیشترین موارد تخلف شناسایی شده در نظارت و بازرسی و گشت های مشترک از سطح نانوایی های متخلف شهرستان همدان می‌توان برشمرد، گفت: همدان از نظر کیفیت نان رتبه پنجم کشور را داراست.