پرداخت بیش از 207هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک مهر ایران استان

بانک قرض الحسنه مهر ایران در 22 آذر سال 1386 آغاز به کار کرد. این بانک در حال حاضر با بیش از 530 شعبه فعال در سراسر کشور و 16 شعبه در استان همدان در حال ارائه خدمت به هموطنان عزیر است.

بانک مهر ایران با تاکید بر الگوی بانکداری اسلامی در راستای توانمند سازی و تقویت توان اقتصادی اقشار مختلف مردم جامعه و همچنین تلاش برای فقر زدایی و رفع محرومیت های اقتصادی به ویژه در مناطق کمتر برخوردار فعالیت می کند. این بانک در چشم انداز پیش روبه عنوان بانک مردمی، جامع و هوشمند برای ایران مسئولیت اجتماعی خود در توسعه بانکداری اسلامی، خدمات خود را به دورترین نقاط ایران اسلامی به ویژه روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته توسعه دهد.

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در حوزه های اشتغال و کار آفرینی، معیشت، ازدواج، درمان و حمایت از مددجویان سازمانهای حمایتی و سازمان های مردم نهاد از جمله خدمات این بانک است. پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به بیش از 207 هزار نفر و به مبلغ 31800 میلیارد ریال در استان حاصل خدمات این بانک در طول 14 سال فعالیت بوده است.

در راستای توسعه بانکداری الکترونیک و تحقق بانکداری بدون کاغذ، بانک مهر ایران برنامه های اصلاح ساختار، الکترونیکی کردن عملیات اجرایی و ایجاد یک بانک تمام الکترونیکی را در دستور کار داشته و کارهای مختلفی در این حوزه انجام داده است از جمله اتصال به سامانه ثبت احوال و احراز هویت بیومتریک، استفاده از پدهای امضا الکترونیکی و همچنین ارائه خدمات بانکداری نوین مانند افتتاح حساب و دریافت تسهیلات از طریق همراه بانک و احراز هویت غیر حضوری سجام در کنار سایر خدمات همراه بانک و اینترنت بانک فراهم شده است.

با این اقدامات همه عملیات بانک بصورت غیر حضوری و بدون استفاده از کاغذ قابل انجام است. این موارد نقش موثری در حفاظت از محیط زیست، حذف رفت و آمدهای غیر ضروری و تسریع در ارائه خدمات بانکی به مشتریان دارد.

بانک مهر ایران با اولویت قرار دادن مسائل اقتصادی و معیشتی دهک های پائین بطور ویژه تامین مالی نیازمندان را از طریق وام های قرض الحسنه مد نظر قرار داده است. در این راستا در حمایت از مدد جویان کمیته امداد تعداد 866 فقره تسهیلات اشتغال و کارآفرینی به مبلغ 283 میلیارد ریال پرداخت شده است. همچنین 293 فقره تسهیلات به ارزش 80 میلیراد ریال به افراد تحت پوشش بهزیستی پرداخت شده است. افزون بر این، اعطای 21 میلیارد ریال تسهیلات به 700 زن سرپرست خانوار در همکاری با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز صورت گرفته است.

بانک مهر ایران در چارچوب کالا کارت، یک کارت اعتباری تا سقف 50 میلیون تومان به مشتریان خود پرداخت می کند که می توانند از پذیرنده های متنوعی کالاها و خدمات مورد نیاز خود را در یافت کنند. این کارت بدون نیاز به سپرده گذاری و با کارمزد بسیار پائینی ارائه می شود که می تواند قدرت خرید مردم را افزایش دهد و باعث شود قدری از دغدغه های مردم در این شرایط اقتصادی دشوار کاهش یابد. در حال حاضر بیش از 27 هزار پذیرنده کالا کارت در شهرهای مختلف بانک وجود داردکه این موضوع می تواند قدرت خرید مردم را افزایش دهد. در طرح کالا کارت در استان همدان از ابتدای سال 327 میلیارد ریال وام به متقاضیان پرداخت شده است.

مسئولیت اجتماعی:

بانک مهر ایران با چشم انداز تلاش برای رفاه اجتماعی و دستیابی به جامعه توسعه یافته برنامه های مسئولیت اجتماعی خود را بع انجام رسانده است. که برخی از آن ها عبارتند از:

مشارکت در طرح شهید سلیمانی  وزارت بهداشت و خرید 25 هزار قلم تجهیرات پزشکی برای مقابله با کرونا به ارزش 300 میلیارد ریال. در این طرح بانک مهر ایران برای نخستین بار در بین بانک های ایرانی از منافع حاصل شده از دریافت جریمه دیرکرد برای حوزه مسئولیت اجتماعی و اقدامات عام المنفعه هزینه کرده است.

  • 500 هزار خانه روستایی در سطح 3 استان تحت پوشش رایگان بیمه حوادث قرار گرفتن.
  • مشارکت در بیمه حوادث 5 میلیون و 300 هزار خانه روستایی در سراسر کشور
  • مشارکت در ساخت بیمارستان 300 تخت خوابه بیماران اعصاب و روان به اعتبار 25 میلیارد ریال.
  • احداث 4 مدرسه و 3 خانه بهداشت روستایی آسیب دیده در زلزله کرمانشاه و پرداخت 2 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه.
  • احداث مدرسه در استان سیستان و بلوچستان
  • پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای تسریع در تکمیل پروژه های بازچرخانی فاضلاب با هدف حمایت از محیط زیست.
  • مشارکت در آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد و حمایت از اشتغال آنان با پرداخت تسهیلات.

همچنین می توان به اجرای طرح همیاران مهر اشاره کرد که در این طرح متقاضیان مبلغ مورد نظر خود را بصورت بلاعوض در حسابی نزد بانک مهر ایران واریز می کنند. بانک نیز متعهد است مبالغ اهدا شده از سوی خیرین را به پرداخت تسهیلات به اقشار نیازمند جامعه در زمینه های اشتغال، تامین معیشتجوانان، بانوان سرپرست خانوار، درمان، تحصیل و همچنین بازسازی و توسعه روستاها و مناطق محروم تخصیص دهد.

بهاروند مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران