68 درصد همدانی‌ها در اماکن عمومی ماسک می‌زنند

به گزارش فردای همدان، لیدا رفعتی افزود: کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به مراکز شماره گذاری و معاینه فنی خودرو با ۶۰ درصد، سپس کارگاه ها و صنایع کوچک با ۶۱ درصد، جایگاه های سوخت ۶۲ و نانوایی ها ۶۳ درصد است.وی اضافه کرد: همچنین میزان رعایت فاصله گذاری فیزیکی نیز در استان روندی […]

به گزارش فردای همدان، لیدا رفعتی افزود: کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به مراکز شماره گذاری و معاینه فنی خودرو با ۶۰ درصد، سپس کارگاه ها و صنایع کوچک با ۶۱ درصد، جایگاه های سوخت ۶۲ و نانوایی ها ۶۳ درصد است.
وی اضافه کرد: همچنین میزان رعایت فاصله گذاری فیزیکی نیز در استان روندی کاهش دارد به گونه ای که در نتیجه پنج هزار و ۲۶۷ مورد بازرسی از واحدها و اماکن عمومی و خدماتی در یک هفته گذشته، میزان رعایت این پروتکل بهداشتی ۶۵ درصد ثبت شده است.
مدیر سلامت محیط و کار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: کمترین میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی مربوط به مراکز شماره گذاری و معاینه فنی خودرو با ۴۰ درصد، آرامستان ۴۸ درصد، استخرهای شنا و تفریحات آبی ۵۰ درصد و مهدکودک ها ۵۲ درصد است.
رفعتی گفت: پنج هزار و ۲۶۷ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان همدان در یک هفته گذشته انجام شده که در سه هزار و ۴۸ واحد معادل ۷۷ درصد بهداشت فردی رعایت شده است و ۷۰ درصد واحدها نیز مجهز به تهویه مناسب هوا بودند.
وی اظهار داشت: ۷۴۱ واحد صنفی و خدماتی استان در یک هفته گذشته به علت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی به مرجع قضایی معرفی شدند که بیشترین موارد به ترتیب مربوط به سوپرمارکت و خواروبارفروشی با ۲۴۴ واحد و نانوایی با ۹۸ واحد بوده است.
مدیر سلامت محیط و کار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: همچنین در این مدت ۶۱ واحد شامل ۱۰ سوپرمارکت و خواروبارفروشی، ۹ نانوایی، سه رستوران و مابقی دیگر اماکن و مراکز صنفی و خدماتی به علت تخلفات بهداشتی تعطیل و پلمب شدند.