توزیع کالاهای اساسی در همدان با قیمت مصوب

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: با گسترش نظارت بر نحوه توزیع اقلام اساسی و مورد نیاز مردم، این کالاها با قیمت‌های مصوب ستاد تنظیم بازار در اختیار مردم قرار می گیرد.

به گزارش فردای همدان، ظاهر پورمجاهد در جلسه ستاد تنظیم بازار استان همدان با تاکید بر اینکه مردم نباید تفاوتی بین قیمت مصوب کالا و قیمتی که در اختیارشان قرار می‌گیرد احساس کنند افزود: دستگاه های نظارتی با حضور میدانی و کنترل دقیق و مستمر روی قیمت ها با حمایت همه جانبه و پشتیبانی دائم، مدیریت بازار عرضه کالا را در اختیار دارند تا مردم دچار مشکل نشوند.

به گفته وی اگرچه کالاهای اساسی به وفور در فروشگاه ها موجود است اما اختلاف قیمت ها مردم را آزار می دهد که باید با تشدید نظارت ها، با متخلفان برخورد شود و با برنامه ریزی دقیق و اتخاذ تصمیم و تدابیر لازم، نسبت به ساماندهی این وضعیت اقدام شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان خاطرنشان کرد: طبق تفاهم نامه منعقد شده در تنظیم بازار کشور بین معاون اول رییس جمهوری و بسیج مستضعفین در تامین بازرس و استفاده از ظرفیت های مردمی برای همکاری با وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت دادگستری و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و نیز تعزیرات حکومتی، فرایند تشدید نظارت و بازرسی ها و برخورد با گرانفروشی در بازار انجام می شود.
پورمجاهد ادامه داد: مطابق این توافق، سازمان بسیج مستضعفین، مسئول فعال سازی ظرفیت های مردمی برای مقابله با گرانفروشی و تخلفات احتمالی شد تا با نظارت مردمی بر چرخه تولید و توزیع، گزارش گری و نظارت بر بازار به نحو مطلوب انجام پذیرد.
وی با بیان اینکه ذخایر قابل قبولی از اقلام اساسی مورد نیاز مردم در استان وجود دارد افزود: در حوزه تامین گوشت سفید با توجه به جوجه ریزی هایی که در استان انجام شده مشکلی نداریم و آرامش در بازار مرغ حکم فرماست.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: گوشت قرمز و بقیه اقلام اساسی مورد نیاز مردم برای ماه های پایانی سال تامین و با شبکه مناسبی توزیع می شود.
پورمجاهد با اشاره به اینکه قیمت کالاهای اساسی در همدان در سطح متوسط کشوری قرار دارد و هفتگی استعلام و تخلفات گزارش داده می شود گفت: قیمت کالاها با راه اندازی شبکه نرم افزاری طراحی شده از تولید تا مصرف کننده رصد می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان اظهار داشت: باید همه دستگاه‌ها وظیفه خود را به خوبی انجام دهند تا مشکلی در بازار و تامین کالاها نداشته باشیم.