یکصد و یکمین ویلچر به نیازمند همدانی اهدا شد

مسئول گروه بانوان طبیعت دوست همدان، گفت: از ابتدای سال 95 تا به امروز 100و101مین ویلچر به نیازمندان با فروش درب های بطری، اهدا شده است.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، اکرم هاشمی نیکو، روز پنج شنبه، در آیین اهدای ولیچر به نیازمندان، اظهار کرد: همانطور که همه عزیزان می دانند حفاظت از محیط زیست، موجب سلامت انسان ها و توسعه پایدار هر کشوری است.

مسئول گروه بانوان طبیعت دوست همدان افزود: ماندگاری 300 تا 500 ساله پلاستیك در طبیعت معضلی است كه گریبانگیر زندگی شهرنشینی شده و روز به روز نیز در حال توسعه است.

وی بیان کرد: زمانی كه پلاستیك به عنوان زباله در طبیعت باقی می ماند به عنوان غذای حیوانات مورد استفاده قرار می گیرد و به طور طبیعی در چرخه غذایی انسان ها جای می گیرد كه به اعتقاد كارشناسان این امر به مرور زمان موجب بروز انواع بیماری ها از جمله سرطان می شود.

هاشمی نیکو ادامه داد: علاوه بر این موجب آلوده شدن آبهای زیر زمینی و بروز آفات در گیاهان می شود؛ بنابراین رها كردن پلاستیك در طبیعت فقط و فقط به ضرر انسان و محیط زیست خواهد بود كه بهتر است با شكل گیری حركت های اجتماعی مانع این ضرر شویم.

مسئول گروه بانوان طبیعت دوست همدان عنوان کرد: از آنجایی که حمایت ازمحیط زیست حد و مرز نمی‌شناسد و می توان با روش های بسیار ساده و تفکیک زباله مانند جمع آوری درهای بطری هم به داد محیط زیست رسید.

وی گفت: بر این اساس، ما جنبش جمع آوری درهای بطری تا خرید ویلچر را از تابستان سال 95 در همدان از پارک بانوان آغاز کردیم و درآمد ناشی از این كار صرف خرید ویلچر برای به نیازمندان نمودیم.

هاشمی نیکو با بیان اینکه اولین ویلچر در اسفند 95 در بیمارستان بعثت و دومین ویلچر در اردیبهشت 96 در دبستان مصطفی خمینی اهدا شد،اظهار کرد: این فعالیت به صورت مستمر ادامه پیدا کرد و قبل از همه گیری کرونا جهت فرهنگسازی برای نسل آینده اکثر مراسم اهدا ویلچر در مدارس بود ولی بعد از کرونا اهدا در مکان‌های جمع آوری درب بطری بدون برگزاری مراسم به دلیل اهمیت حفظ سلامت افراد صورت گرفت.

مسئول گروه بانوان طبیعت دوست همدان افزود: این مساله موجب شد تا یك سازمان مردم نهاد (سمن) با نام ‘ بانوان طبیعت دوست’ در كشور شكل گرفت كه كار آنها جمع آوری درب بطری و فروش آنها و خریداری ویلچر برای نیازمندان از درآمد ناشی از آن است. ادامه فعالیت این گروه موجب شد که خیرین عزیز نیز به این حرکت کمک کنند و مبالغی را برای کمک به نیازمندان برای خرید ویلچر اهدا نمایند.

وی بیان کرد: این یك حركت اجتماعی – محیط زیستی است كه در نهایت هم به حفظ محیط زیست كمك می كند و هم نیازی از نیازمندی برطرف می شود؛ زیرا درآمد ناشی از این كار صرف خرید ویلچر می شود. لازم به ذکر است در مواردی هم جهت هزینه پای مصنوعی یا دارو برای افراد نیازمند هزینه شده است.

هاشمی نیکو ادامه داد: این جنبش مورد استقبال وسیع دانش آموزان، اولیا، معلمان و بسیاری از طیف های جامعه قرار گرفته است و از ابتدای سال 95 تا به امروز 100و101مین ویلچر به نیازمندان اهدا شده است.

مسئول گروه بانوان طبیعت دوست همدان عنوان کرد: امیدواریم به مرور شاهد پیوستن حجم زیادی از مردم به این حركت اجتماعی باشیم و این حرکت در همه شهرها تسری یابد. در این صورت شاهد جامعه ای خواهیم بود كه تمام افراد آن دلشان برای محیط زیست می تپد و اقداماتشان همه در راستای حفظ محیط زیست است.

وی خاطرنشان کرد: در پایان از همه همکاران عزیزم که در این گروه همیار و همراه من بودند، خانم ها مهاجر منطقی کهوند کاظمی مربی پارک بانوان بقیه همراهان گرامی .. مراتب تشکر و قدردانی خود را اعلام می کنم. به امید ایرانی آباد وشعار همیشگی من این است. عریزان: کنار نرویم٬خسته نشویم٬دست در دست هم فریاد بزنیم: فقط یک زمین داریم.