هر شهروند و نخبه همدانی می‌تواند شهردار آینده باشد

سخنگوی شورای شهر همدان با اشاره به مولفه های انتخاب شهردار جدید، گفت: هر شهروند و نخبه همدانی که فکر می کند می‌تواند شهردار شود، برنامه خود را به شورای ششم ارائه دهد.

اکبر کاووسی امید در گفتگو با خبرنگار فردای همدان اظهار کرد: یکی از نقاط ضعف شورای شهر پنجم اطلاع رسانی ضعیف برای عملکردها بود و نتواست کارهایی که انجام داده را به نحو مطلوبی اطلاع رسانی کند.پ

سخنگوی شورای شهر همدان در پاسخ به این سوال که به شورای پنجم چه نمره ای می دهید، افزود: من به جمع شورا و شهرداری نمره ۱۵ می دهم چراکه جنگ بین شورا و شهرداری آنچنان نبود که کارهای جاری شهر و برنامه های از پیش تعیین شده و چهار ساله شهر دچار اخلال شود و جریان زنده در شهر در جریان بود.

وی با بیان اینکه شورای پنجم در توجه به مناطق محروم بی نظیر عمل کرد، ادامه داد: در بحث توجه به فرهنگ ایثار و شهادت شورای پنجم کم نظیر عمل کرد.

سخنگوی شورای شهر همدان در پاسخ به حال و احوال میدان امام و موزه آن، گفت: از ابتدا قرار نبود موزه ای در میدان امام ساخته شود؛ پیمانکاری که داشت پیاده راه بوعلی را انجام می داد در حفاری های اولیه به یکسری کشفیات آثار تاریخی دست یافت.

وی با اشاره به طرح جامع شهری بیان کرد: برای طرح جامع شهری از روزی که وارد شورا شدیم طرح بسته شده بود و کار در حال انجام بود و کارفرما اداره راه و شهرسازی است.

کاووسی امید عنوان کرد: در طول این ۴ سال به طور مستمر ماحصل کار مشاور را بررسی می کرد و اشکالات را به راه و شهرازی و معاون عمرانی استاندار گزارش می داد و هر بار به جای اصلاح و طرح پیشنهاد جدید یک روند معقول ندیدیم.

سخنگوی شورای شهر همدان گفت: در سال ۹۷، ۹۸ و ۹۹ مکاتباتی داشتیم و اشکالات را اعلام کردیم اما واقعا همتی در اصلاح این موارد نبود؛ 20 سال است که دیگر در دنیا طرح جامع شهری تدریس نمی شود و جایگزین آن طرح های موضعی و موضوعی است.

وی با بیان اینکه بعضی ها دوست ندارند طرح جامع شهری کنار گذاشته شود، اظهار کرد: اعتقاد دارم مجلس و دولت جدید باید ورود کنند و اگر میخواهیم به تمدن انقلابی برسیم باید از ظرف بومی اسلامی خود استفاده کنیم.

کاووسی امید افزود: توریست به همدان می آید که طبیعت، تاریخ، مدل زندگی و فرهنگ ناب همدان را ببیند؛ مااگر میخواهیم واقعا گردشگر و توریست جذب کنیم باید نقاط قوت در بحث گردشگری را تقویت کنیم و اگر میخواهیم جاذبه های مصنوعی ایجاد کنیم باید پیوست های محیط زیستی را در نظر بگیریم.

سخنگوی شورای شهر همدان بیان کرد: روستاهای همدان ظرفیت های بالقوه ای دارند و همین روستاها می‌تواند برای گردشگر و توریست جذاب باشد.

وی با اشاره به اینکه پروژه ها بایدد مبتنی بر دانش و طرح علمی باشد، ادامه داد: عوارض مردم همدان در دستان ما امانت است و اگر خوب کارشناسی نکنیم باید به مردم پاسخگو باشیم.

هزینه نهایی پل شهید همدانی بالای ۱۵۰ میلیارد تومان می شود

کاووسی امید با بیان اینکه در بودجه شهرداری و در بودجه کلان کشور باید جراحی انجام دهیم و اولویت های کشور و شهر را شناسایی کنیم، گفت: هزینه نهایی پل شهید همدانی بالای ۱۵۰ میلیارد تومان می شود.

منتخب شورای شهر ششم، عنوان کرد: مطمعن باشید از همه ظرفیت های شهری و نخبگان در شورای ششم استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه هر کس در مدیریت شهری جناحی فکر کند و جناحی خرج کند به شهر خیانت کرده است، اظهار کرد: تمامی اقدمات باید نگاه کارشناسی داشته باشد.

کاووسی امید در پایان با اشاره به مولفه های انتخاب شهردار جدید، خاطرنشان کرد: هر شهروند و نخبه همدانی که فکر می کند میتواند شهردار شودف برنامه خود را به شورای ششم ارائه دهد؛ سنجش اولیه اتفاق می افتد و کسانی که نمره مطلوبی بگیرد، منتخبین دوره ششم بر اساس مصلحت مردم بهترین را انتخاب خواهند کرد.