جای مجمع خیرین ازدواج در شهرستان بهار خالی است

فرماندار بهار در ستاد ساماندهی امور جوانان به تشکیل مجمع خیرین ازدواج در شهرستان بهار تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، احسان قنبری اظهار کرد: علیرغم اینکه خیرین در همه حوزه‌ها در شهرستان بهار وارد شده‌اند، جای مجمع خیرین ازدواج در شهرستان بهار خالی است و مجمع خیرین در دوام و قوام خانواده ها موثر است.

فرماندار افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، برنامه های غنی سازی اوقات فراغت بیشتر در فضای مجازی جریان دارد و ادارات مرتبط باید با تمام توان در این عرصه وارد شوند.

وی به فعالیت سمن ها در شهرستان بهار اشاره کرد و گفت: اعضای سمن ها جوانانِ کم ادعای دارای طرح و برنامه هستند که دولت در راستای پیشبرد اهداف آنها کمک خواهد کرد.

قنبری با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) گفت: همایشی به همین منظور در پارک لاله شهر بهار با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد و در کنار آن گروه‌هایی برای پرسش و پاسخ مستقر خواهند شد همچنین گروه مشاوره ازدواج در روستاها در هفته ازدواج فعالیت خواهند داشت.

جمال لطیفی، معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در ادامه گفت: به گفته رهبر معظم طبق بیانیه گام دوم انقلاب جوانان محور توسعه در نظام اسلامی هستند و مصداق جوانان و درخواست رهبر به تشکل های مردم نهاد بر می گردد و شایسته است دستگاه‌های دولتی برنامه های فرهنگی و هنری خود را به سمن ها بسپارند.

وی بیان کرد: ۱۵۴ سمن در استان همدان از وزارت ورزش و جوانان اعتبارنامه دریافت کرده اند و با توجه به هر ۵ هزار نفر یک سمند استان همدان در این راستا پیشتاز بوده ولی به لحاظ کیفی به سمن ها توجه نشده است.

لطیفی در پایان خاطرنشان کرد: در صورت توانمند شدن سمن ها، می توانیم اقدامات مطلوبی انجام دهیم و دستگاه ها قسمتی از برنامه های فرهنگی اجتماعی خود را به سمن ها واگذار کنند.