حامیان سلامت در شعب اخذ رأی مستقر می‌شوند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان با اشاره به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا، از اجرای طرح حامیان سلامت در روز انتخابات خبر داد.

علی سنجربگی در گفتگو با خبرنگار فردای همدان، ویروس کرونارا اپیدمی عالم‌گیر و چالش ناگزیر قرن قلمداد کرد و تنها راه مقابله با آن را پیشگیری از ابتلا و توسعه آموزش‌های همگانی دانست.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان با اشاره به انتخابات پیش‌رو از لزوم رعایت بیش از پیش دستورالعمل‌های بهداشتی خبر داد و افزود: با عنایت به اهداف والای جمعیت هلال‌احمر در ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، تسکین آلام بشری و حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها و در راستای لبیک به سخنان گهربار مقام‌ معظم رهبری پیرامون «جهاد دعوت»، این جمعیت اجرای طرح حامیان سلامت را در روز انتخابات کلید خواهد زد.

وی بیان کرد: با اجرای این طرح ملی، اعضای واحدهای جوانان شعب جمعیت هلال‌احمر در شهرستان‌های استان همدان در محل شعبه‌های اخذ رأی مستقر شده و پروتکل‌های بهداشتی را از سوی عوامل اجرایی انتخابات و رأی دهندگان مورد نظارت قرار می‌دهند.

سنجربگی هدف انجام این اقدام جهادی از سوی جوانان هلال‌احمری را حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها عنوان کرد و افزود: جوانان به عنوان حامیان سلامت، جلوه‌ای دیگر از ایثار و نوع‌دوستی را در موعد انتخابات به نمایش خواهند گذاشت.

 مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان یادآور شد: همکاری در ضدعفونی کردن شعب اخذ رای، همکاری در نشانه‌گذاری برای تعیین فواصل استقرار رأی‌دهندگان، راهنمایی مراجعین برای رعایت فاصله اجتماعی (۲ متری)، ضدعفونی کردن دست‌های مراجعین، کنترل پوشش ماسک آنها و در صورت نیاز، اهدای ماسک از وظایف مصوب اعضاء جوان و داوطلب هلال احمر در قالب این طرح خواهد بود.

وی با بیان اینکه طی امروز و فردا ۴۶۵ جوان هلال‌احمری برای اجرای طرح حامیان سلامت به فرمانداری‌ها معرفی شده‌اند، خاطرنشان کرد: این تعداد افزون بر تعدادی است که برای حضور در شعب اخذ رأی به عنوان عوامل اجرایی انتخابات، به فرمانداری‌ها معرفی کرده‌ایم.

خبرنگار: مهری درویش قنبر