تعداد کل شعب اخذ رأی در استان یک‌هزار و ۴۳۷ شعبه است

استاندار همدان گفت: تعداد کل شعب اخذ رأی در استان همدان یک‌هزار و ۴۳۷ شعبه و عوامل اجرایی انتخابات نیز ۲۹هزار نفر هستند.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، سعید شاهرخی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت انتخابات پیش‌رو برگزار شد، اظهار کرد: اصحاب رسانه در رقم خوردن توفیقات استان نقش اثرگذاری در تنویر و همراهی افکار عمومی ایفا کرده‌اند.

استاندار همدان با بیان اینکه جامعه رسانه‌ای استان، نجیب، پرکار کم‌توقع، دقیق هستند و بدون حاشیه به کار حرفه‌ای خود می‌پردازند، افزود: اهالی رسانه نقش مهمی در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات به عنوان یک رویداد و پروژه ملی دارند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) اعتقاد عمیق، قطعی و قلبی به رأی مردم و نقش آن در اداره امور داشتند، بیان کرد: مردم‌سالاری دینی نام دیگر نظام جمهوری اسلامی است.

شاهرخی با تاکید بر اینکه ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی و نوع حکومت با رأی و نظر مردم تثبيت و تداوم یافته است، ادامه داد: انتخابات جمهوری اسلامی در ادوار مختلف، سالم و طبق روال بوده است.

استاندار همدان با بیان اینکه هرکس به سهم خود وظیفه دارد،  تلاش کند تا زمینه مشارکت حداکثری فراهم شود، عنوان کرد: در سایه مشارکت حداکثری است که فرد اصلح انتخاب و امنیت ملی کشور تضمین می‌شود.

وی در ادامه گفت: تعداد کاندیداهای شورای شهر و روستایی در کشور بیش از ۱۲۰هزار نفر است.

شاهرخی با اشاره به اینکه استان همدان با برنامه‌ریزی‌های یکساله و همگام با وزارت کشور، آماده برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند است، اظهار کرد: تا کنون تلاش شده انتخابات را به ‌صورت رقابتی برگزار کنیم تا مشارکت حداکثری تحقق یابد.

استاندار همدان با بیان اینکه دغدغه ما در برگزاری انتخابات بی‌طرفی کامل، سالم، قانونمند و در امنیت  کامل و به‌دور از حواشی است، افزود: ملاک ما در برگزاری انتخابات قانون است.

وی با اشاره به اینکه ۲۹فرایند از انتخابات در استان همدان به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود، بیان کرد: استان همدان در اجرای مانورهای انتخابات در کشور پیشتاز است.

شاهرخی با بیان اینکه یک‌میلیون و ۴۲۵هزار و ۸۷۰ نفر واجدین شرایط رأی دادن در استان همدان هستند، ادامه داد:  تعداد رأی اولی‌های استان همدان ۳۰هزار و ۹۰۲نفر است.

استاندار همدان عنوان کرد: تعداد کاندیداهای تایید صلاحیت شده شورای شهر در استان ۹۴۶نفر هستند که برای ۱۷۴ کرسی رقابت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده شوراهای روستایی ۳هزار و ۲۷نفر است، گفت: انتخابات در ۲۱۲صندوق در شهر همدان به‌‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

شاهرخی افزود: تعداد کل شعب اخذ رأی در استان همدان یک‌هزار و ۴۳۷ شعبه و عوامل اجرایی انتخابات نیز ۲۹هزار نفر هستند.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه در شعب اخذ رأی تمامی پروتکل‌های بهداشتی تحت نظر ناظرین بهداشت رعایت خواهد شد، اظهار کرد: مردم استان همدان می‌توانند با اطمینان کامل در شعب اخذ رأی حضور پیدا کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رای دهندگان در مراجعه به شعب، به پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توجه داشته باشند.