افزایش 67 درصدی اعتبارات دستگاه ورزش و جوانان استان همدان

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان از افزایش 67 درصدی اعتبارات دستگاه ورزش و جوانان استان همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، حمید سیفی در نشست هم‌اندیشی هیئت‌های ورزشی شهرستان تویسرکان ضمن تقدیر از زحمات این عزیزان، اظهار کرد: یکی از ملاک‌های گزینش رؤسای هیئت‌های استانی برای ورود به انتخابات مجامع توانمندی، انگیزه، پیگیر بودن برای رفع مشکلات ورزش و ورزشکاران است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان افزود: ازآنجاکه در شهرستان‌ها نیز سیاست‌های کلی استانی دنبال می‌شود رؤسای هیئت‌های شهرستانی نیز باید به موارد فوق توجه کنند و در صورت دیدن این توانایی‌ها در خود به هیئت‌ها ورود کنند.

وی با بیان اینکه ورزش حرفه‌ای و تربیت ورزشکاران در سطح تیم‌های ملی و بین‌المللی نیازمند صرف هزینه و وقت است، گفت: اگر بخواهیم با اعتبارات محدود اداری به دنبال تحقق این موضوع باشیم قطعاً پیشرفتی حاصل نمی‌شود لذا توصیه می‌شود هیئت‌ها به دنبال اسپانسرهای توانمند و یا خیرین ورزشی در شهرستان‌ها باشند.

سیفی بیان کرد: اداره کل ورزش و جوانان، قانوناً در موضوع بودجه هیئت‌ها نمی‌تواند بیش از ۴۷ درصد بودجه سالانه کمک کند، همین امر اهمیت جذب اسپانسر در هیئت‌ها برای درآمد پایدار را دوچندان می‌کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان ادامه داد: با بیان اینکه خوشبختانه با پیگیری‌های صورت‌گرفته اعتبارات اداره کل در حوزه ورزش 67 درصد نسبت به قبل افزایش‌یافته است، ادامه داد: خوشبختانه طی مدت اخیر موفق به احیا پروژه‌هایی شده‌ایم که بیش از 14 سال است راکد و بدون فعالیت مانده بودند که این جای تبریک به همه دلسوزان ورزش استان دارد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه در بحث هیئت‌های ورزشی و بکار گیری بازنشستگان در چارچوب قانون عمل می‌کنیم، گفت: علی‌رغم احترامی که برای پیشکسوتان رشته‌های ورزشی قائل هستیم اما به لحاظ قانونی اجازه تداوم و تمدید مسئولیت این عزیزان در هیئت‌ها وجود ندارد اما همچنان جامعه ورزش و جوانان به‌عنوان مشاور از وی بهره‌مند خواهند شد.

سیفی در پایان خاطرنشان کرد: به دنبال عدالت اجتماعی در بین هیئت‌های ورزشی و تخصص‌گرایی هستیم.