شهروندان از مراجعه حضوری به شهرداری اجتناب کنند

مدیر منطقه سه شهرداری همدان با بیان اینکه شهروندان از مراجعه حضوری به شهرداری اجتناب کنند، گفت: پاسخگویی به درخواست‌های حوزه های مختلف شهرداری از طریق اینترنت میسر است.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، محمدرضا فیضی منش، اظهار کرد: از شهروندان عزیز تقاضا داریم حتی‌الامکان از مراجعه حضوری به شهرداری‌ برای اموراتی چون پرداخت عوارض و … خودداری کرده و درخواست‌های خود را با استفاده از بستر شهرداری الکترونیک http://zone3.hamedan.ir پیش‌ ببرند.

مدیر منطقه سه شهرداری همدان افزود: هرساله پس از آغاز به کار ادارات شاهد افزایش حجم مراجعات مردمی به مناطق شهرداری هستیم و به تبع آن ساعت کاری کارکنان، بویژه کارکنان معاونت‌های شهرسازی و مالی و درآمد و نوسازی افزایش می‌یابد.

فیضی منش با اشاره به مصوبه اصلاح فرمول‌های درآمدی که از ابتدای سال جاری اجرایی شده، گفت: همین موضوع هم سبب شده تا میزان مراجعات شهروندان افزایش پیدا کند.

وی بیان کرد: بر همین اساس، وظیفه خود دانستیم که طی بازدیدی، ضمن عرض خداقوت به همکاران، از روند پاسخگویی به شهروندان و ارائه خدمات و میزان مراجعات مردمی مطلع شویم.

مدیر منطقه سه با بیان اینکه باتوجه افزایش شیوع ویروس کرونا در این هفته و قرار گرفتن همدان در وضعیت قرمز کرونایی سبب شده تا شرایط ویژه‌تری نسبت به سنوات قبل داشته باشیم، تصریح کرد: به منظور کاهش حجم مراعات شهروندان به شهرداری‌های، درصورت پرداخت اینترنتی از طریق سایت شهرداری همدان به طور خودکار از تخفیف #۳۰درصدی پرداخت اینترنتی و #۱۰درصدی خوش حسابی بهره مند شوند، مودیان پس از تاریخ صدور فیش به مدت #۱۰روزکاری می‌توانند نسبت به پرداخت اقدام نمایند این اعمال تخفیف همچنان وجود دارد

وی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت شهروندان و کارکنان مدیریت شهری یکی از دغدغه‌های مهم ما است، گفت: به همین منظور مبلغ ۴میلیاردریال برای مقابله با کرونا درسال۱۴۰۰درنظر گرفته شد تا صرف تامین و افزایش امکانات، تجهیزات وهمچنین برای افزایش میزان بهداشت و سلامت همکاران مدیریت شهری و مراجعان به شهرداری شود.

فیضی منش در ادامه صحبت‌های خود از شهروندان خواست حتی‌الامکان از مراجعه حضوری به شهرداری اجتناب کنند و کارهای خود را بر بستر شهرداری الکترونیک پیش ببرند.

وی همچنین با خطاب قراردادن همکاران شهرداری نیز اظهارکرد: از این عزیزان می‌خواهیم یک هفته آینده را هم با صبر و حوصله، همچون خادمان عرصه بهداشت و سلامت مردم، کادرهای پزشکی و پرستاری، ایثار کنند و شرایط را به نحوی مدیریت کنند تا به بهترین شکل پاسخگوی شهروندان باشیم.

فیضی منش در پایان گفت: تاکید ما بر دورکاری و انجام الکترونیکی کارهاست ولی در عین حال، پاسخگوی تمامی مراجعان شهرداری هستیم و سعی شده شرایط ایمنی برای همگان فراهم شود.