جهش تولید در نیروگاه همدان تحقق یافت

رکورد ۲۸ ساله تولید انرژی در نیروگاه شهید مفتح شکسته شد.

به گزارش فردای همدان و به نقل از معاونت تولید نیروگاه، رکورد 28 ساله تولید در نیروگاه شهید مفتح شکسته شد.

پژمان اختری با اعلام این خبر گفت: با تولید بیش از 6 میلیارد و 928 میلیون کیلووات ساعت انرژی الکتریکی، رکورد تولید برق از ابتدای راه اندازی واحدهای نیروگاه تاکنون شکسته شد.

معاونت تولید نیروگاه اظهار کرد: این موفقیت در شرایطی به دست آمده است که نیروگاه در پایان دهه سوم عمر خود و ورود به دهه چهارم قراردارد که عمری طولانی برای نیروگاه محسوب میشود، اما تلاش، غیرت، تخصص و همت کارکنان توانمند نیروگاه شرایط را به نحوی رقم زده است که تولید نیروگاه با سال های آغازین تفاوتی ندارد.

اختری با اشاره به محدودیت های ناشی از شیوع بیماری کرونا و تحریم‌های ضالمانه علیه کشور افزود: نیروگاه شهید مفتح در سالی که از سوی مقام معظم رهبری بنام جهش تولید نامگذاری شده بود علاوه بر ثبت رکورد 28 ساله تولید، رشد 10 درصدی تولید یک ساله در مقایسه با مدت زمان مشابه سال 98 را رقم زده است.

وی در ادامه اضافه کرد: با پایان یافتن تعمیرات اساسی واحد چهار، تعمیرات نیمه اساسی سایر واحدها بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته انجام خواهد گرفت تا این مجموعه تا پیش از آغاز پیک مصرف تابستان، آماده تولید پایدار انرژی باشد.

معاونت تولید نیروگاه ابراز امیدواری کرد با تلاش، همت و همدلی کارکنان نیروگاه بتوانیم در سالی که بنام تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری شده است، شاهد تکرار موفقیت های سال گذشته باشیم.

شایان ذکر است نیروگاه شهید مفتح با 4 واحد بخار به ظرفیت هزار مگاوات، علاوه بر تأمین برق استان همدان و پایداری بی‌نظیر در تولید انرژی به نقطه ثقل شبکه برق در غرب کشور تبدیل شده است.