طلاب و مبلغان‌دینی به کمک مربیان امدادونجات هلال‌احمر استان می‌آیند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان و عیسی بسطامی مدیرکل مرکز خدمات حوزه های علمیه این استان در راستای همکاری هرچه بهتر و بهره مندی از ظرفیت های هر دو نهاد آموزشی دیدار و گفتگو نمودند.

به گزارش فردای همدان، در این دیدار مقرر گردید طلاب حوزه های علمیه استان با گذراندن دوره آموزش هاي همکانی و تکمیلی در کنار ابلاغ احکام دینی، مردم را از وجود مخاطرات طبیعی و غیر طبیعی و روش های مقابله و پاسخگویی به بلايا آشنا نمایند.

علی سنجربگی با اشاره به اینکه حضور طلاب در اقصی نقاط استان و ارتباط آنها با مردم و نمازگزاران مساجد این ظرفیت را برای طلاب ایجاد نموده که بتوانند در کنار احکام دینی و مسائل شرعی و اجتماعی، آموزش های همگانی را برای مردم تدریس نموده و آنها را برای پیشگیری و مقابله با انواع مخاطرات آماده نمایند.

وی ضمن ابراز خرسندی از دیدار با مدیرکل حوزه های علمیه استان، گفت: در این دیدار مقرر گردید جمعیت هلال احمر استان همدان آموزش طلاب حوزه علمیه استان و خانواده‌های آن‌ها را به عهده گرفته و با تدریس و ارائه آموزش های همگانی و تخصصی، از توان آنها بعنوان امدادگران و مربیان امدادونجات جمعیت هلال احمر استفاده نماید.

سنجربگی با ذکر این مطلب که طلاب به روش تدریس به خوبی مسلط هستند خاطرنشان کرد: برای تدریس در رده های مختلف جامعه دو موضوع اهمیت ویژه ای دارد مطالب و روش آموزش مطالب که شاید اهمیت آن بیشتر از خود مطالب باشد و مسلط بودن طلاب به روش تدریس می تواند برای انتقال آموزش همگانی و مخاطرات برای رده های مختلف جامعه مثمرثمر واقع شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گفت: طلاب به عنوان مبلغان دینی و مربیان امدادونجات می توانند در آموزش عموم مردم، در پیشگیری، آمادگي و پاسخگویی به مخاطرات نقش بسزایی داشته باشند.

وی عنوان کرد: معاونت آموزش و پژوهش این جمعیت از اوايل سالجاري در شعبه مركز استان اين آموزش را آغاز و بزودي در ساير شعب نيز با برگزاری دوره های آموزش عمومی و تخصصی برای طلاب و تولید محتوای آموزشی و ارسال به کانال ها و سامانه های ارتباط جمعی طلاب اين مهم با توان بيشتري ادامه خواهد يافت.