پتروشیمی هگمتانه نخستین تولید کننده PVC پزشکی در کشور

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان اینکه پتروشیمی هگمتانه PVC پزشکی تولید می‌کند، گفت: پتروشیمی هگمتانه نخستین تولید کننده PVC پزشکی است که در سال جاری موفق به تولید شده است.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، حمیدرضا متین ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به واحد‌های تولیدی بزرگی که به چرخه تولید بازگشتند اشاره کرد و با بیان اینکه فولاد جعفری یکی از واحد تولیدی بود که به چرخه تولید بازگشت، اظهار کرد: این واحد تولید خوبی دارد و سرمایه گذاران بخشی از مشکلات را رفع کردند.
وی در ادامه به پتروشیمی هگمتانه اشاره و با بیان اینکه پتروشیمی هگمتانه بعد 18 سال به بهره برداری رسید، ادامه داد: خوراک فعلی پتروشیمی هگمتانه از پتروشیمی جم و پتروشیمی اروند تامین می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه اکنون مجوز خوراک برای تولید مواد اولیه پتروشیمی هگمتانه اخذ شده در آینده نزدیک مصوبه آن را از وزیر نفت خواهیم گرفت، افزود: یک پتروشیمی دو برابر بزرگتر در کنار پتروشیمی هگمتانه ایجاد خواهد شد که تاثیر ملی دارد.
وی با اشاره به اینکه پتروشیمی هگمتانه PVC پزشکی تولید می‌کند، تاکید کرد: پتروشیمی هگمتانه نخستین تولید کننده PVC پزشکی است که در سال جاری موفق به تولید شده است.
متین در ادامه به پتروشیمی ابن سینا اشاره کرد و با بیان اینکه پتروشیمی ابن سینا از گذشته وجود داشته و سرمایه گذاری آن 6 هزار میلیارد تومان است، بیان کرد: درحال جذب سرمایه گذار برای پتروشیمی ابن سینا هستیم و امیدواریم پتروشیمی سوم در چند روز آینده قطعی شود.
وی همچنین به صنایع تبدیلی الوند پرداخت و با بیان اینکه این واحد تولیدی سال‌های گذشته تسهیلات دریافت کرد و با مشکلاتی روبرو شد، اضافه کرد: سرمایه گذاری بدهی این واحد تولیدی را پرداخت کرد و هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام داد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه صنایع تبدیلی الوند در حال آماده شدن برای تولید است، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم این واحد تولیدی را تا اردیبهشت 1400 به بهره برداری کامل برسانیم.
وی در ادامه به شرکت رزن سافت اشاره کرد و با بیان اینکه این واحد نخستین تولید کننده فویل زیر 7 دهم در کشور است، افزود: رزن سافت نیز بعد از دو سال تعطیلی به چرخه تولید بازگشت.
متین با اشاره به اینکه امسال از سوی مقم معظم رهبری به نام «جهش تولید» نامگذاری شد، افزود: رزومه سازمان باید بر این باشد که دستوری داده شده انجام شود.
وی به توسعه شرکت شیشه همدان اشاره کرد و با بیان اینکه توسعه شرکت شیشه همدان 33 میلیون یورو ارز بوده که از بانک ملی اخذ و سرمایه گذاری شده است، اضافه کرد: 94 درصد ماشین آلات وارد شده و در حال نصب هستند و اردیبهشت ماه و یا خرداد ماه سال 1400 به بهره برداری می‌رسد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان به تولید خمیر الکترول در کشور اشاره کرد و افزود: واحد‌های تولید ذوب کوره القایی است که قطعه الکترول کار ذوب را انجام می‌دهد، خمیر الکترول به دلیل داشتن قیمت بالا و مشکلات واردات سخت تامین می‌شد.
وی با بیان اینکه خمیر الکترول را روی قطعه می‌کشند تا عمر آن را زیاد کند، تصریح کرد: برای نخستین بار یک شرکت دانش بنیان تولید آزمایشی آن را انجام داد و اکنون در مرحله تست و بهره برداری پایانی است و تا پیش از پایان سال بهره برداری خواهد رسید.
متین با بیان اینکه بر اینکه در هفته گذشته با حضور استاندار همدان و نمایندگان مجلس کلنگ بزرگترین فروسیلیس خاورمیانه زده شد، تاکید کرد: با قاطعیت می‌گوییم در زمینه فروسیلیس استان همدان در اردیبهشت ماه سال آینده قطب تولید فروسیلیس کشور شده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در زمینه چینی بهداشتی مقرر بود که بزرگترین واحد شرکت نانو سرامیک پیمان در دهه فجر به بهره برداری برسد، افزود: بنا شد که این واحد با حضور مسئولان کشوری به صورت رسمی افتتاح شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با چند طرح توسعه برای شرکت فاران شیمی اشاره کرد و افزود: شرکت هگمتان دارو و تدبیر دارو هم طرح توسعه دارند و فاران شیمی در حال انجام سه طرح توسعه است.
وی با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای تولید لاستیک انجام شده است، ادامه داد: سرمایه گذاری خوبی در سه ماه آینده رقم خواهد خورد و تحول خوبی در بخش صنعت استان ایجاد می‌شود.
متین با بیان اینکه در سال 92 در استان همدان 353 جواز تاسیس صادر شد و در سال‌های بعد درصد کمی صدور جواز تاسیس افزایش داشت، بیان کرد: در 10 ماه سال جاری در استان همدان یک هزار و 300 جواز تاسیس صادر شد.
وی با تاکید بر اینکه تاکنون در یک سال این تعداد جواز تاسیس در استان صادر نشده است، ادامه داد: زمانی که سرمایه گذار جواز تاسیس اخذ می‌کند، معمولا پروسه ساخت و بهره برداری بیش از یک سال است و حداکثر پروسه برای بهره برداری از یک واحد تولیدی 18 است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه با صدور جواز تاسیس حجم سرمایه سرگردان وارد بخش تولید می‌شود، افزود: یکی از گرفتاری‌های مردم، سرمایه سرگردان است.
وی در ادامه به وضعیت بازار پرداخت و با تاکید بر اینکه منکر وجود گرانی در بازار نیستم، ادامه داد: در 11 شب گذشته بازرسان به صورت شیفت شب در تمام کشتارگاه‌های مرغ استان مستقر بودند تا مرغ به خارج از استان نرود.
متین با بیان اینکه هر کسی به مردم احجاف کند سخت با او برخورد می‌کنیم، اضافه کرد: از 25 بهمن ماه هجمه سنگین بازرسی با کمک بسیج در بازار آغاز می‌شود و تا 15 فروردین به صورت ویژه ادامه دارد.
وی با بیان اینکه سامانه 124 صنعت، معدن و تجارت آماده دریافت شکایات مردم است، افزود: هر کدام از مردم همدان به ما اطلاع رسانی کنند که جایی به آنها احجاف می‌کند، برخورد می‌کنیم تا ناراحتی مردم کمتر شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در ادامه به بازار بنکداران همدان پرداخت با بیان اینکه این بازار تقریبا تکمیل شده و آغاز کار آن در مدت دو ماه آینده به صورت قطعی انجام می‌شود، ادامه داد: راه اندازی بازار بنکداران بستگی به واحد‌های مستقر در آنجا دارد که همه بازگشایی کنند و بازار به صورت رسمی آغاز به کار کند.
وی در ادامه به تفاوت قیمت کالا در بازار اشاره کرد و با بیان اینکه در بازار حتی 10 مغازه در کنار هم ممکن است قیمت‌های متفاوتی داشته باشند، افزود: ما بیشتر با اختلافات قیمت‌های زیاد کار داریم.
متین با اشاره به اینکه کالا‌هایی که درج قیمت دارند اجازه افزایش قیمت ندارند و در صورت افزایش قیمت با آنها برخورد می‌کنیم، تاکید کرد: امیدواریم در 2 ماهی که بازرسی‌ها به صورت سختگیرانه انجام می‌شود، آرامشی در بازار وارد شود تا مردم ناراحت نباشند چراکه مردم از این چندگانی قیمت‌ها خسته هستند.
وی در ادامه به اختلاف قیمت میوه اشاره کرد و با بیان اینکه میوه یک کالای خاص است و کیفیت و مرغوبیت میوه مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد، اضافه کرد: نسخه کاملی برای میدان بار در نظر گرفته‌ایم و بازرسان به صورت شبانه روز در میدان بار مستفر شدند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در ادامه به ارتباط رسانه‌ها با واحد‌های تولیدی اشاره کرد و با بیان اینکه می‌خواهیم ارتباط واحد‌های تولیدی را با رسانه‌ها مطرح کنیم، افزود: باید رسانه‌ها در کنار تولید کنندگان باشند و سعی می‌کنیم در زمینه تولید کوتاهی نکنیم.
وی به موضوع خرید میوه شب عید اشاره کرد و با بیان اینکه پیش بینی شده هزار تن میوه شب عید خریداری شود، افزود: برای شب عید خرید 700 تن پرتقال و 300 تن سیب پیش‌بینی شده و نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد.
متین به احداث شهرک سیر در همدان اشاره کرد و با بیان اینکه ساخت این شهرک را سازمان جهاد کشارزی پیگیری می‌کند، افزود: مقرر شده جهاد کشاورزی دو نقطه را برای شهرک سیر تغییر کاربری دهد و در اختیار واجدان شرایط قرار دهند.
وی در ادامه به سند راهبردی استان در بخش صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و با بیان اینکه صنعت، معدن و تجارت استان همدان از سند راهبردی خیلی جلو‌تر است، افزود: قرار نبود یک هزار و 300 جواز تاسیس در مدت 10 ماه صادر شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه پیش بینی صدور جواز تاسیس ربرای سال جاری 780 جواز تاسیس بود، افزود: خوشبختانه بیشتر از برنامه جواز تاسیس صادر کردیم.
وی در پایان به واحد‌های تولیدی بازگشته به چرخه تولید اشاره کرد و افزود: 32 طرح دیگر در بخش صنعت و 11 طرح در بخش معدن به چرخه تولید بازگشتند.