تهیه طرح مدیریت گردشگری شهر سامن

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایرگفت: راه اندازی فاز اول سکونتگاه زیرزمینی شهر سامن، تملک حرائم زمین ها و منازل مسکونی محدوده سکونتگاه زیر زمینی از طرح‌های مدیریت گردشگری شهر سامن است.

به گزارش “فردای همدان”،ابراهیم جلیلی، اظهار کرد: راه اندازی دستکند سامن از اولویت‌های این اداره بوده که بسیار مورد تأکید مدیرکل، فرماندار، مدیر پایگاه و جزو مطالبات مردم سامن است که قطعا می تواند در پویایی اقتصادی سامن تاثیر بسزایی داشته باشد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر افزود: در این سالها بحث های مطالعاتی و باستان شناسی خوبی در این مجموعه صورت گرفته است.

جلیلی در مورد توسعه گردشگری سامن گفت: وجود مجموعه دستکند، امامزاده سام و هام، برج خانقلی، منطقه مصلی، سوغات، اقتصاد جاده‌ای و ساخت اقامتگاه سنتی از مزیت های شهرسامن است.

وی بیان کرد: در همین راستا در جلسه‌ای که با شهردار سامن برگزارشد، مقرر شد شهرداری در خصوص طرح پیشنهادی مدیریت بافت مرکزی و الزامات و مشارکت‌های آتی به منظور آزاد سازی عرصه و اصلاح مسیرهای تردد بین شهری در محدوده عرصه را تهیه و درکمیسیون ماده 5 استان ارائه‌ کند.

جلیلی خاطرنشان کرد: سامن ظرفیت توسعه گردشگری و تبدیل شدن به مقصد گردشگری را به هر لحاظ دارد و شهرداری سامن با جدیت پیگیر راه اندازی مجموعه دستکند و تهیه پلان مدیریت گردشگری شهر سامن است.