تفاهم‌نامه استانداری همدان و سازمان اسنادوکتابخانه ملی امضا شد

استاندار همدان در سفر یک روزه به تهران و در ادامه برنامه های این سفر با رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، سعید شاهرخی در این دیدار گفت: سازمان اسناد و کتابخانه ملی نقش اساسی در بیان وقایع تاریخی دارد و در حقیقت این سازمان زبان گویای وقایع تاریخی است که در حوزه فرهنگی و تاریخی بسیار تاثیرگذار است.

استاندار همدان افزود: در استان همدان همه دستگاههای اجرایی موظف با همکاری با سازمان اسناد منطقه غرب کشور هستند و آمادگی داریم در جهت تکمیل آرشیو سازمان کمک کنیم.

بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در این دیدار گفت: نگاه بدنه مدیریتی استان‌ها به خصوص استانداران به مراکز اسناد باید نگاهی ملی و فرا استانی بوده و در قواره یک نهاد ملی از آن حمایت کنند.

وی بیان کرد: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به عنوان مأمن اسناد مکتوب کشور و حافظه ملی ایران زمین از جایگاه خوبی در بین مجموعه‌های علمی، آموزشی و پژوهشی برخوردار است.

بعد از این نشست استاندار همدان تفاهم نامه همکاری با سازمان اسناد و کتابخانه ملی را امضا و از کتابخانه و آرشیو مرکزی این سازمان بازدید کرد.